TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. december 17., szerda

Az utolsó hét

Desszert.
Ugyi néhányszor már „mentegetőztem”, hogy nem vagyok egy túlzottan süti sütögetős fajta, de ha van egy jó alapreceptem, akkor azt és abból képes vagyok bármit kihozni illetve Bátran, Fantáziával, Jó étvággyal” variálni.
Itt van kérem szépen az elsőszülött Kefires-darapiskótám amit csak annyira variáltam, hogy mákot adtam hozzá és egy kis öntettel illetve ügyes tálalással, „díszítéssel” ünnepi desszertté varázsoltam.
Kefir imádók előnyben :)













MÁKOS-KEFIRES DARAPISKÓTA, NARANCSÍZZEL
Hozzávalók:
3 dob. 175g-os kefir
20 dkg búzadara
10 dkg kristálycukor
2 ek. darált mák
3 db tojás
5 dkg margarin + kenés
1/2 citrom
1 cs vaníliás cukor
1/2 cs. sütőpor
2-3 ek narancslekvár vagy barack
5 dkg zabpehely 
Az öntet:
1 nagy pohár kefír (450g)
1-2 ek. narancslekvár
vaníliás cukor
őrölt fahéj 
A kefireket egy tálba öntjük, hozzáadjuk a darát, 5 dkg cukrot, a vaníliás cukrot és a sütőport, majd alaposan összekeverjük. Kb.: 1 órát pihentetjük. 
Pihentetés után belekeverjük a tojások sárgáját, a citrom lereszelt héját, a kifacsart levét és 5 dkg olvasztott margarint, valamint a 2 evőkanál darált mákot. A tojásfehérjéket a maradék 5 dkg cukorral nagyon kemény habbá verjük és hozzáforgatjuk (óvatosan, alulról felfelé és nem habverővel, hogy ne törjük össze a habot).
Egy kb.20x32 cm-es tepsit rendesen kikenünk margarinnal és kilisztezzük; beleöntjük a darapiskóta tésztát és egységesen eloszlatjuk. Gázsütő 4-es fokozatán 40-50 percig sütjük, majd a sütőből kivéve, még melegen a tetejét megkenjük narancslekvárral és zabpehellyel megszórjuk.
A nagy doboz kefirhez egy-két kanál lekvárt, egy narancs lereszelt héját, vaníliás cukrot és egy kevés fahéjat keverünk és jól lehűtve a piskótához kínáljuk.
Én most egy kicsivel nagyobb tepsiben sütöttem ezt a finomságot ezért laposabb lett, és így lett belőle 15 kocka. Szerintem ez a mennyiségű öntet elég hozzá, de csinálhatunk többet, vagy bármilyen hozzá illő mártást pl: narancsos-csokoládét...
Csak 1 jó tanács: ez a süti viszonylag sokáig sül, de mindenki ismeri a saját sütőjét, ha erősebben süt alulról, mint az enyém :/ , akkor tegyünk alá valamit, ahogy szoktunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése