TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. december 18., hétfő

Tarja, krupli és savanyúság avagy Egyszerűen vasárnap

A tegnapi ebédemnek két apropója is volt.
Az egyik egy válasz, hogy kell jól, szépen megsütni a tarját, egészben, és még szeletelni is jól lehessen...
A másik az, hogy szeretem 😁
No, most akkor nyugodtan lehet hüjézni, de én a tarját hosszában kettévágom és pont.
Ennek meg van az oka, de ezt most nem mondom el...

















EGYBEN (FÉLBEN) SÜLT TARJA, 
       KRUMPLIKÁSÁVAL
Hozzávalók:
1 db sertéstarja (2,12 kg volt az enyém)
1 fej vöröshagyma
4-5 ger. fokhagyma
majoránna
rozmaring
kömény
bors, só
Tehát a tarját hosszában félbe vágom, a fűszerekkel jól bedörzsölöm,  és legalább félórát hagyom pihenni.
Egy tepsibe 2 kanál zsírt raktam rátettem a tarját, és köré szórtam a durvára darabolt hagymát és fokhagymát, bő egy deci vizet öntöttem alá, és fóliával befedtem a tepsit.
Előmelegített sütőben, 180 fokon 80-90 percig sütöttem, majd fólia nélkül még egy jó félórát (35p.), illetve amíg szépen megpuhult, megpirult.
A 👉 krumplikását 👈jelen esetben a hús alatt maradt finom, fűszeres lében, egy villa segítségével összenyomkodjuk a hagymákat, és ezzel keverjük ki a kását.

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése