TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. december 26., kedd

Padlizsán és Feta avagy "A megszorítások"

Ma már lazítottam egy kicsit, kimenekülve a karácsonyi túlevésből, mondjuk ez szilveszterig így is lesz, aztán akkor ismét lehet minden sza...
...sokat enni, inni, mókázni, múlatni a évet és a derékbőséget 😁
Itt jut eszembe egy nagy-nagy bölcselet, illetve inkább egy kérdés!
-Szerintetek, azért vagyok 140 kiló, mert az elmúlt 47 évben, minden Karácsony és Szilveszter között felszedtem 2,97872... kilót, vagy azért, mert minden Szilveszter és Karácsony között gyarapodtam ilyen csodálatosra? 
Tehát létezik-e, a -  Jajj, úgy meghíztam ünnepek alatt! - egetrengető jajveszékelés?
...vagy belátjuk, hogy, feljött rám néhány kiló, ami január elsejétől (na jó,másodikától), a legtermészetesebb módon, "koplalás" nélkül, visszatérve a megszokott, normál étkezésre, le is fog menni...? 
Naddde, mindegy; én ma már koplaltam, sanyargattam magam, és csak ilyen semmi kis izét nyammogtam  😁😁😁












GRILLEZETT PADLIZSÁNSALÁTA, FETÁVAL
2 személyre
Hozzávalók:
1 db padlizsán (kb. 40 dkg)
10 -15 dkg Feta vagy Krémfehér sajt
8 db koktélparadicsom
5-6 karika kígyóuborka
4 ek. almaecet
2 ek. olívaolaj + kenegetés
chili pehely (most éppen, füstölt–chipotle)
kakukkfű
csipet só és cukor
A padlizsánt kb.½ centis szeletekre vágjuk, megkenegetjük mindkét oldalukat olívaolajjal és sózás nélkül grillserpenyőben szépen megsütjük őket; félretesszük kihűlni.
Közben elkészítjük az öntetet. 5-6 karika kígyóuborkát apró kockákra vágunk és egy tálkába rakjuk, egy csipet sót és cukrot adunk hozzá, elkeverjük 10-15 percig pihentetjük, aztán meglocsoljuk az almaecettel valamint az olívaolajjal, chili pehellyel és kakukkfűvel ízesítjük alaposan összekeverjük.
A padlizsán karikákat szépen elrendezzük a tányérokon, negyedekre darabolt koktélparadicsomot szórunk rá, majd jöhet a kockázott, vagy csak simán az ujjainkkal elmorzsolt Feta sajt, ha ezzel is megvagyunk, rálocsoljuk az öntetet. 




FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése