TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. december 29., vasárnap

Sárga és borsó avagy Kívánós

Ismét egy étek amit valamiért ritkábban készítek(tünk) pedig szerintem tök fincsi dolog, és én a napokban megkívántam. Ez van, ilyen kívánós fajta lettem 😁😂
Egyébként ez a kis pompa, lencsével is elkészíthető... ezt csak úgy mondom 😉















SÁRGABORSÓ GULYÁS
Hozzávalók:
50 dkg sertéslapocka
25 dkg sárgaborsó
1 nagy fej vöröshagyma
3 ger. fokhagyma
2 db paprika
1 db paradicsom
1 db sárgarépa (kb.15dkg)
1 db petrezselyemgyökér (kb.10dkg)
2 szál szárzeller
1-2 db babérlevél
fűszerpaprika
őrölt kömény
majoránna
csombor (borsikafű)
sertészsír
-ízlés szerint pici csípős-
A sárgaborsót egy éjszakára beáztatjuk (bár én nem szoktam, de ezzel meg lehet gyorsítania a puhulását).
A sárgaborsót külön, babérlevéllel ízesített, sós vízben megfőzzük, de nem szűrjük le, ezt azért tartom praktikus dolognak, mert így jobban tudunk arra figyelni, hogy ne főjön szét és ne legyen főzelék jellegű a gulyásunk.
Közben a vöröshagymát felaprítjuk, üvegesre sütjük, aztán hozzáadjuk a húst és fehéredésig pároljuk, majd megsózzuk, meghintjük fűszerpaprikával, befűszerezzük, és felöntjük annyi vízzel, ami ellepi.
Miután egyszer már elfőtte a levét beletesszük az időközben feldarabolt zöldségeket (répa, gyökér, zeller, paprika, paradicsom) zúzott fokhagymával ízesítjük, és vízzel felöntögetve, pörkölt módján puhára főzzük.
Amikor a hús kellően megpuhult, levével együtt hozzáadjuk a sárgaborsót és jól összeforraljuk, szükség esetén utóízesítjük.
-A sárgaborsót sós! vízben főzzük, ezt vegyük figyelembe a „pörkölt” sózásánál; illetve függően attól, hogy mennyi vízben főztük, célszerű merőkanállal átmerni, így kikerülhetjük, hogy esetleg túlságosan felhíguljon a gulyásunk.-






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése