TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. január 8., csütörtök

SZAKÁCSMUSTRA 8. forduló - Frank Júlia - kiírás

 - - - MEGHOSSZABBÍTVA FEBRUÁR 28. - - -
Picivel több mint 1 év telt el azóta, hogy Sasó elindította a Szakácsmustra, játékos főzőcskét, aminek a megtisztelő házigazda címe, most Eszter a pitelány jóvoltából hozzám került.
Nem keveset gondolkodtam a mustrára kiválasztott személyen, sokan eszembe jutottak
Mindenképp szerettem volna magyart választani, de valamiért úgy éreztem, hogy a maiak közül elég sok az úgymond „megosztó” személyiség; és már majdnem dobtam is a dolgot, illetve azért is mert ahogy Sasó is írta a régi nagyoktól nem is olyan egyszerű recepteket böngészni.
Fogtam magam és a könyvespolc(ok)hoz mentem segítségért.
Na kérem, itt akkorát csaptam a homlokomra, talán a kelleténél nagyobbat is
hogy még mindig sajog...
Hát nekünk is van Júliánk!
Azt hiszem nagyon kevés olyan a magyar család van, akinek ne lenne otthon a polcon, egy Frank Júlia szakácskönyve, bármilyen főzős-témába, a megjelent 82 közül.  
Drága bloggertársaim, akiknek ismét lángra lobban a konyhá kedvük ehhez a dologhoz, azokat megkérem tisztelettel, hogy az elkészített étel fotóját és a receptet illetve a bejegyzés link-jét, esetleges észrevételüket, kommentjüket, praktikájukat,
küldjék el nekem a 

 ciro.bacsi@gmail.com címre 
FEBRUÁR 13. PÉNTEK éjfélig 
MEGHOSSZABBÍTVA :
F E B R U Á R  28.

Bőven van időtök és talán a dátum választás sem véletlen (biztosra akarok menni)
Az eddigi fordulók összefoglalóit itt böngészhetitek:
1. forduló: Életinfo blog, Gordon Ramsay
2. forduló: Marka boszorkánykonyhája, Jamie Oliver
3. forduló: KisIldi, Nigella Lawson
4. forduló: Dina világa, Rachel Allen
5. forduló: FromJuci,, Donal Skehan

6. forduló: Süni Süti, Hugh Fearnley-Whittingstall
7. forduló:Tűpárna és Habverő, Julia Child
8. forduló: Itt nálam ;) 
Remélem most nagyobb kedvetek lesz egy kis játékos főzőcskéhez!
Biztatásként, már el is készítettem egy levest, ami az én Őrültségeim között talán nem is olyan „különleges”, a receptet, Júlia -akit ezúton is csókoltatok- 1990-ben megjelent Krumpliskönyvében találtam (mellesleg 98 Ft) és amiben ezen kívül, még 261 pompás étket találhattok !  

       Íme az eredeti recept:
HIDEG, MEGGYES BURGONYAKRÉMLEVES
30 dkg tisztított, szétfövő burgonya
25 dkg kimagozott meggy
(vagy nem nagyon édes meggybefőtt)
2 dl tejföl
1 dl tejszín
1 tk. só   
ízlés szerint kevés cukor 
3 szem összetört szegfűszeg 
1 kis darab fahéj
1 tk. burgonyakeményítő
(vagy búzakeményítő)
kis darab citromhéj
A burgonyát kis darabokra vágva jó félliternyi vízbe beleteszem.
Hozzárakom a sót, a fűszereket és a vékony csíkokra vágott, megmosott citromhéjat. Puhára főzöm. Félidőben beleteszem a meggy háromnegyed részét. 
(Ha befőttel készítem, egy deci befőttlevet is hozzáöntök.)
Ha már nem nagyon forró, az egészet összeturmixolom. Közben a tejszínt simára keverem a burgonyaliszttel és hozzáadva a tejfölt is, besűrítem vele a meggyes burgonyalevest.
Folytonosan kevergetve öt perecig főzöm, végül beledobom a félretett meggyszemeket és az egészet hagyom kihűlni. Ezután jól lefedve a hűtőszekrényben alaposan lehűtöm és csészékbe adagolva, jéghidegen tálalom. (Ünnepi, különleges alkalmakkor egy-egy evőkanál cukor nélküli tejszínhabbal, esetleg egy-egy teáskanál meggyszörppel lelocsolva teszem az asztalra.) 
Ez a leves pótolhatja a karácsonyi borlevest.
Elkészítési idő: kb. 45 perc
És valóban egy picit különleges, picit meglepő ízű, de mindenképp finom leves, amit ha oda figyelve, és a leírtak szerint, nem a „szokásos”édesre ízesítünk az ünnepi menük része lehet.
Én egy kicsit több vízzel készítettem (nem mértem) illetve reszelt citromhéj került bele és keményítő helyett lisztet használtam.
És már azt is tudom, melyik, a 1986-os évben még tuti Őrültségnek számító ételt fogom elkészíteni nektek a 8. SZAKÁCSMUSTRÁRA !!! 
Gyertek velem, hozzám!!!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése