TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. július 30., csütörtök

Túró, joghurt és szilva

Egyszerű, könnyű, nyári, mutatós, fincsi, hűsítő, desszert, pohárkából; mondhatnánk, süti a pohárból.
Ugyi bár, én az ilyesféle desszerteket, kedvelem, részesítem előnybe, 
Egyszerű és könnyű elkészíteni őket.
Nyári és mutatós - szezonális, éppen termő gyümölcsökből készíthető, valamiféle - piskóta, keksz, vagy saját sütésű tésztával, szépen látszanak a rétegek a pohárkában.
Fincsi és hűsítő - olyan íz irányába, olyan ízesítéssel készítjük, amivel az adott pillanatban szeretnénk. Nem árt, ha egy éjszakát hűtőben „érleljük”, és a nyári forróságban nem is lehet jobb zárása egy jó kis ebédnek, mint egy fincsi, hideg desszert.




















JOGHURTOS-TÚRÓS POHÁRDESSZERT,
        MÉZES-FAHÉJAS SZILVÁVAL 
 6 szép adag
Hozzávalók:
30 dkg szilva + díszítés
5 ek. méz
1 dl víz
őrölt fahéj
1 nagy natúr joghurt (450g)
25 dkg túró
2 cs. vaníliás cukor
15 db babapiskóta
A szilvát kimagozzuk, aztán keskeny gerezdekre, majd félbe vágjuk („felkockázzuk”).
A mézet, enyhén megkaramellizáljuk, beledobjuk az eldarabol szilvát, felöntjük a vízzel, egy csapott evőkanál fahéjjal ízesítjük és kb.20 percig, rotyogtatva, sűrűre, de még darabosra főzzük.
A túrót, a joghurttal fokozatosan lazítva, (hígítva) egy villa segítségével összetörjük, összekeverjük, a vaníliás cukorral ízesítjük.
Amikor a szilva, már jó langyosra kihűlt, elkezdjük ügyyesen poharakba rétegezni...
Ez lényegében szabadon választott; én most a következő sorrendben tettem:
1ek. joghurtos-túró - 1db babapiskóta, 4felé darabra vágva - 1ek. szilvaszósz - 1db babapiskóta - 2ek. jogh.-túró - 2 szilvaszósz...  + a díszítésnek 1/2 db piskótát szúrtam belel és tálalás előtt egy fél szilvát gerezdeltem minden adagra.
Ez csak egy tipp a hogyan-rétegezésre; a mennyisége, poharaink, vagy tálkáink, és még a kanál méretétől is függhet.
Nálam ez most 6 szép adag, de ha 8-ra osztottam volna, akkor sem lenne kevés.
Ami még fontos lehet: az ilyesmi desszertek adagolását, mindig fokozatosan és kanalanként renezzük a poharakba, hogy egyforma adagokat kapjunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése