TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. július 24., péntek

Borsó, kapor és a lazac avagy Szín és pompa egyszerűen

Kapor és a zöldborsó párosítással már, találkozhattatok nálam (is), nem is egyszer; mégis többen rácsodálkoznak, ha megemlítem.
Nálam ez már egy több tíz éves történet, ami a legegyszerűbb módom jött létre.
Tudom már számtalanszor írtam, mondtam: 
-Ez volt itthon, ezt főztem, ez ettem...
A Mamikámmal imádtuk a kapor mártást, hidegen, melegen, húsokhoz, sült krumplihoz, de volt úgy is , hogy csak simám zsírban! pirított kenyérrel majszoltuk...
A történet: munkából hazaérve (akkor még nem szakácskodtam, de már Őrült voltam) szinte egyből beszorult formás fejecském a hűtőbe, ahol a sok-sok pompás dolog mellett kapormártás is volt.
Éppen kezdtem tervezni a jövőmet, amikor Mamika feljött a kertből, egy azaz 1 egész vödör zöldborsóval.
-Na, most aztán lehet enni a borsót!
Hmmm... folytassam...?  
Most ezt a párosítást, picikét pikanterizálva, finom vadlazac mellé kínálom.  



    
   










VADLAZACFILÉ,
   PIKÁNS KAPROS-
      ZÖLDBORSÓ MÁRTÁSSAL
Hozzávalók:
4 adag vadlazacfilé
25-30 dkg zöldborsó
1 p. tejföl
1/2 citrom
1 cs. kapor
1 fej lilahagyma
1 ek. liszt
bors,só
burgonya
A lazacfiléket sózzuk, borsozzuk és kb.:10 perc pihentetés után, egy serpenyőben, kevés olívaolajon, szépen megsütjük mindkét oldalukról.
A zöldborsót, annyi sós vízben főzzük meg, amennyi pont ellepi (szükség szerint pótoljuk) és mellédobjuk a 2-3 darabra vágott citromot (amit a végén eltávolítunk).
A tejfölből és a lisztből habarást készítünk, a kaprot, és a lilahagymát felaprítjuk.
Amikor a borsó megpuhult, a habarással besűrítjük, készre főzzük, és az utolsó pillanatokban belekeverjük a kaprot és a lilahagymát, de már ne főzzük tovább, hogy a lilahagyma megtartsa friss, zamatát és roppanósságát. 
(A mártást, illetve az ilyesmi egyszerű, pikáns mártásokat, egy icike-picike cukorral esetleg mézzel finomíthatjuk, „simíthatjuk”)
Köretként egyszerűen, karikákra vágott, főtt burgonyát kínáljunk, ami pompásan „felszedi” a mártás megszökni akaró értékes cseppjeit. :)   

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése