TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. november 28., péntek

Többször főzős

Mivel általában magamnak főzök, és mindig újat, ritkán kényeztethetem szerénységemet, többször főzős étkekkel. Azonban el kell fogadnom azt a tényállást, hogy egyre több az ilyenféle kincs a receptoáromban :)
Ezekkel a csombocskákkal is úgy jártam (mint már sokszor), valamit elképzeltem, neki láttam az előkészületeknek, megcsörrent a telefonom, és riasztást kaptam, hogy az egyik barátomnál hihetetlen fontos sörmennyiség halmozódott fel és ezt azonnali hatállyal meg kell szüntetni...
Mit tehettem volna mást?
A combokat gyorsan lepirítottam, közben a zöldségeket feldaraboltam, közé szórtam, felöntöttem lefedtem...
...aztán vizuálisan alakítottam magamon egy kicsit (mégis csak emberek közé megyek).
A tüzet eloltottam, az étket meg majd holnap befejezem.
...és elindultam egy igazi baráti beszélgetésre.
...a többire nem emlékszem ;)  

 













CSIBECOMBOK ZÖLDSÉGES SZAFTBAN,
  MORZSÁBA FOGATOTT GOMBÓCCAL
Hozzávalók:
8 db csirke alsócomb
20 dkg sárgarépa
20 dkg zeller
1 nagy fej vöröshagyma
4 ger. fokhagyma
1 p. tejföl
1 dl fehérbor
1-2 ek. liszt
zsálya
A gombóchoz: 
50 dkg burgonya 
15 dkg liszt 
2,5 dkg vaj 
1 db tojás 
szerecsendió
bors, só
zsemlemorzsa 
A megtisztított csirke alsócombokat, besózzuk és egy nagyobb edényben, forró zsiradékon lepirítjuk.
Ezalatt a vöröshagymát, a zöldségeket felkockázzuk; a fokhagymát is apró kockákra daraboljuk és a combok közé szórjuk, sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük fehérborral (ami az edény aljáról pompásan „felkapja”a finom pörköt) és annyi vízzel, hogy éppen ellepje. 
Szükség szerint főzés közben a vizet pótoljuk.
Amikor megpuhult minden, aprított zsályával ízesítjük és tejfölös habarással besűrítjük. 
Közben a burgonyát héjában megfőzzük, majd burgonyanyomón átpasszírozzuk. 
A lisztet a vajjal összemorzsoljuk, beleütjük a tojást, sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük és összegyúrjuk a burgonyával; ez egy viszonylag laza massza lesz.
Enyhén vizes kézzel kis gombócokat formázunk belőle, amiket sós forrásban levő vízben kifőzünk.

Gombóc főzéskor mindig végezzünk próba főzést, és ha szükséges adjunk még egy kis lisztet hozzá, de óvatosan, mert frissen kifőzve jóval puhábbnak tűnik; ezért pár percet hagyjuk pihenni.
A kifőtt gombócokat sóval, borssal ízesített, pirított zsemlemorzsába forgatjuk.
 
 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, mindenképpen felveszem a kipróbálandók listájára :-)

    VálaszTörlés
  2. :) egyébként egy picikét én is meglepődtem azon hogy milyen finom lett ;)

    VálaszTörlés