TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. november 13., csütörtök

Nagyon finom

A finom főzeléknek, szerintem van egy (és ez első sorban menzai példákon alapuló) rossz marketingje. Egyébként ide sorolhatnánk még egy-két főzelék fajtát, de ezt most ugorjuk át; bár ha belegondolunk, valamiért a legtöbb „nemszeretem kaja” az főzelék...
A finom főzeléknek több variációs lehetősége van, úgymint borsó-krumpli-répa, borsó-répa-kukorica (na, ez a menzás általában) de már hallottam krumpli-répa-brokkoli változatról is, illetve itt van amit én kedvelek a borsó-répa-karalábé.
Ezt a hármast egyszer elkészítettem tokány formájában is; viszont tegnap a klasszikus főzeléket kívántam meg... és majdnem sikerült :) , egyébként meg tökéletes volt.














NAGYON FINOM FŐZELÉK,
    ZÖLDBORSÓS-SAJTOS HÚSGOLYÓKKAL
Hozzávalók:
50 dkg karalábé
20 dkg sárgarépa
1 kisebb vöröshagyma
1 p. tejföl
1-2 ek. kristálycukor
3 ek. liszt
petrezselyem zöldje
bors, só 
a húsgolyók
30 dkg darált hús (finomra darálva)
5 dkg főtt zöldborsó
5 dkg edami sajt reszelve
1 db tojás
zabpehely vagy zsemlemorzsa
szerecsendió
bors, só
A hús golyókhoz a darált húst, összedolgozzuk a többi hozzávalóval sózzuk, borsozzuk, kevéske szerecsendióval ízesítjük. A húsos masszát, én zabpehellyel dúsítottam (kb.: 3 dkg, ez durván 4-5 evőkanál), de természetesen a zsemlemorzsa is megfelel, és enyhén vizezett kézzel kis golyókat formáltam belőle (16-18 db).
Egy méretes lábosban egy kis zsiradékot hevítünk és a húsgolyókat fehéredésig (inkább finoman rázogatva), minden oldalukról „elősütjük”.
A vöröshagymát felaprítjuk és a golyók közé dobjuk, pár percig együtt fonnyasztjuk, ezután hozzáadjuk az időközben felkockázott sárgarépát és karalábét is.
Felöntjük vízzel sózzuk, borsozzuk és szép lassan forralva, puhára főzzük.
Amikor a zöldségek és a húsgolyók is megfőttek, megpuhultak, a tejfölből és a lisztből készült habarással besűrítjük (hőkiegyenlítés!), aprított petrezselyem zölddel és ízlés szerinti kristálycukorral ízesítjük.  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése