TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. november 4., hétfő

Vargánya és köles avagy Levesben is egészség

Kezdődik a hét; elfogy a jó idő, elfogy a jókedv, de ez még nem ok arra, hogy feladjuk.
Ilyenkor ráérünk foglalkozunk egy kicsit az egészségükkel is.
Így tettem ma én is, egy viszonylag egyszerű gombalevest készítettem, amelynek a betétje nem más volt mint a köles. Az igazsághoz tartozik, hogy én 10 deka kölessel készítettem, amitől jó tartalmas, "sűrű" lett, ezért a receptbe már csak 6-8 dekát írtam.
Egyébiránt a köles nagyon egészséges gabonaféle, pl. >"Azonban legnagyobb mennyiségben káliumot tartalmaz, mely csökkenti a magas vérnyomás-, a beszűkülő artériák-, a plakkformálódás esélyét, végső soron szívproblémák kialakulását." < cleaneating.hu
No, akkor ezzel meg is van a heti egészségtudat 😉
Szép hetet mindenkinek.

...most már ehetünk valami igazit is 😁













ZSÁLYÁS VARGÁNYALEVES KÖLESSEL
Hozzávalók:
25 dkg vargánya (több is lehet)
10 dkg sárgarépa
1 közepes fej vöröshagyma
6-8 dkg köles
3 ek. tejföl
friss zsálya (lehetőség szerint)
fűszerpaprika
őrölt kömény
bors, só
A vargánya gombát kockákra daraboljuk, de méretétől függően, szeletelhetjük is.
A sárgarépát szintén kockákra vágjuk.
A vöröshagymát felaprítjuk és egy kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, majd rádobjuk a sárgarépát, 1-2 perc párolás után a gombát is hozzáadjuk.
Amikor már a gomba is szépen megpirult, megsózzuk, borsozzuk, köménnyel ízesítjük, egy egész kevés fűszerpaprikával meghintjük, és felöntjük bő 1 liter vízzel.
Aztán ha már felforr beleborítjuk a kölest is, közepes lángon, közbe-közbe megkevergetve, puhára főzzük.
A zsályát felaprítjuk, a tejfölt egy-két kanál meleglével kikeverjük és a főzés végén ezeket is hozzáadjuk a leveshez.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése