TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. november 7., csütörtök

Csirke és hangulat avagy Nekem az

Ma sokat kellet (volna) gondolkodom, kicsit bele is zsibbadt  az agya a fejem.
Pihentetésképpen -gondoltam- főzök valami fűszeres- aromás- zamatos valamit.
Perdültem-fordultam, aztán felszedtem amit levertem.
Néhány dolgot, amik csak úgy kellették magukat, azokat nem raktam vissza a helyükre, hanem -gondoltam- ha Ti itt kelletitek magatokat, akkor rajta hát gyertek a serpenyőmbe.
No, ezeknek jegyében lett egy kicsit keleti hangulatú a mai étkem.
...legalább is nekem az volt.












KELETI HANGULATÚ CSIRKERAGU
     CURRY-S BASMATI RIZZSEL
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell
1 fej vöröshagyma
1 db cukkini (kb.25 dkg)
1 db kaliforniai paprika (piros)
2 ger. fokhagyma
2 ek. liszt
őrölt római kömény
kapor
25 dkg basmati rizs
curry por
színes bors
A basmati rizst ezúttal, a normál rizshez hasonlóan készítjük el, azzal a kis különbséggel, hogy curry porral és durvára őrölt színes borssal is ízesítjük.
A csirkemellet felkockázzuk, és egy serpenyőben elkezdjük pirítani, közben a vöröshagymát a cukkinit és a kaliforniai paprikát is felkockázzuk, majd a húshoz adjuk.
Így együtt pirítjuk még néhány percig, amig egy kicsit „összeesik”, ezután (és csak most) megsózzuk, római köménnyel és aprított kaporral ízesítjük.
Hozzáadunk 2 gerezd zúzott fokhagymát, 2 csapott evőkanál lisztet, jól elkeverjük, majd felöntjük annyi vízzel, ami éppen csak ellepi és szépen összeforraljuk, készre főzzük; – ha ügyesek voltunk, nem sóztuk meg már az elején, akkor a zöldségek nem puhulnak meg túlságosan, és  marad egy  kellemes roppanásuk-.
A ragunkat a rizs tetejére tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése