TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. augusztus 31., péntek

Spagetti és csípős avagy Mérges és isteni

Ez kérem egy olyan klasszikus, aminél csak minimális eltérések vannak receptenként, amibe most nem mennék bele. 
A legtöbb recept penne tésztával írja, de én spagit kívántam, pláne, hogy nem is volt itthon penne...
Viszont azt kiemelném, ami nekünk receptíróknak nem könnyű dolog, és ez nem más mint néhány hozzávaló, ízesítő, stb. mennyisége. 
Itt van például most a chili... mert én kettő darabot is bele raktam, és a magját sem kapartam ki -ugyi akkor enyhül az ereje, de a zamat megmarad- de aki nem bírja, nem szereti a csípőset annak ez a kettő rengeteg lehet, ráadásul egy darab erősebb is lehet mint kettő... Ezért nem szoktunk, szoktam mennyiséget írni, csak max. jelezni, mint pl. egy jó adag..
De ha már eddig eljutottunk, azt azért tartsuk tiszteletben, hogy az arrabbito fordítása - mérges, haragos, tehát ez a étek, mérges és isteni, azaz kellemesen csípős.
Na. Holnap reggel lehet, hogy máshogy gondolom 😇💪
Maga a recept, illetve az elkészítés, olyan egyszerű, hogy majdnem egy mondatban írtam le, de azért mégis csak kettő lett 😉












SPAGHETI all”ARRABBIATA
Hozzávalók:
40 dkg spagetti
2 dob darabolt paradicsom konzerv
5 ek. balzsamecet
5 ger. fokhagyma
chili paprika
1,5 dl víz
bazsalikom
olívaolaj
Pecorino sajt
A fokhagymát felaprítjuk és egy kevéske olívaolajon elkezdjük pirítani, közben a chilit is felaprítjuk, amikor a fokhagyma kezd szépen illatozni, hozzáadjuk a chilit és a balzsamecetet, aztán jöhet a paradicsom, megsózzuk, felöntjük 1,5 (2) deci vízzel majd lassan rotyogtatva sűrűre forraljuk; az utolsó pillanatokban egy jó adag aprított bazsalikommal ízesítjük.
Amikor a paradicsom már egyet forrt, akkor tegyük a főzővízbe  a tésztát, és így nagyjából egy időben készülünk el, és a tészta frissen, forrón, öblítés nélkül kerül a szószba, ami által jobban magába veszi a ízeket, és a szósz is jobban megtapad rajta; egyébként az ilyesmi tésztáknál érdemes mindig erre figyelni.
Tálaláskor nem árt, ha egy jó adag Pecorino sajttal megszórjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése