TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. augusztus 22., szerda

Kacsa és cékla avagy Én így csináltam

Mostanában ezekre vagyok ráállva... ki így - ki úgy...
Tehát, most azt írom le, hogy én hogyan csináltam tegnap, ami még nem zárja ki hogy holnap picit máshogy fogom...
Ha Te már készítettél kacsamellet, és sült céklát, készítsd úgy, mert nincs is más dolgod, csak ezekre az ízekre kell hangolódnod.
Egyébként ma is egy klasszikust készítettem, az én értelmezésemben, persze kerestem az eredetei receptet.... de erről majd holnap 😉
















ROZMARINGOS KACSAMELL,
  BALZSAMOZOTT SÜLT CÉKLÁVAL
Hozzávalók:
4 db kacsamell
rozmaring
1 kg cékla (apróbb)
4+4 ek. balzsamecet
1 ek. kristálycukor
római kömény
bors, só
olívaolaj
(balzsamecet szirup)
A céklákat meghámozzuk, majd gerezdekre, szeletekre, kockákra daraboljuk; ezt ugyi a cékla mérete is befolyásolja, nekem valóban apróbbakhoz volt szerencsém ezért csak négybe vágtam őket.
Egy kis tepsit kibélelünk alufóliával, beleszórjuk, a céklát, megsózzuk, meglocsoljuk 4 evőkanál balzsamecettel, és finoman meglocsoljuk olívaolajjal is, 1 evőkanál cukorral és római köménnyel ízesítjük, aztán alaposan összeforgatjuk.


Előmelegített sütőben, fóliával letakarva, 180 fokon 45 percig sütjük, ezután a fóliát levesszük, ismét meglocsoljuk 4 evőkanálnyi balzsamecettel és még egy 10-15 percig erősebb hőfokon sütjük.
(Természetesen nem egyformák a céklák, ezért ellenőrizzük a puhulását.)


A kacsamelleket szárazra töröljük, a bőrét beirdaljuk, de csak a bőrét, a húsába már ne vágjunk bele; sóval és rozmaringgal bedörzsöljük, aztán egy száraz serpenyőben, először a bőrös felével lefelé, kb. 5 perc alatt kisütjük a zsírját, majd a megfordítva is 3-4 percig sütjük.
Az elősütött melleket gyorsan átpakoljuk egy tepsibe zsírjával együtt és forró 180 sütőben kb. 10-12 perc alatt készre sütjük, tálalás előtt pihentetjük.
Tálaláskor nem divatból, de még egy kicsi balzsamecet sziruppal tetézhetjük, hogy valóban elélvezzün  élvezzük az ízeket 😊
Minden tiszteletem a Tiéd, ha máshogy készíted, de ezek az ízek igazán passzolnak. Szerintem.
















A sült cékla hidegen is finom, például én a reggeli szalonnás tojásomhoz faltam ezt a finomságot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése