TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. augusztus 16., csütörtök

Brokkoli és alma avagy A kedvenc páros

Szóval ez az egyik kedvenc párosításom, brokkoli és alma; ha visszakeresgéltetek a receptjeim között, találhattok néhányat erre a két "ajándékra" hangolva. Nem is akarok erről többet áradozni, érdemes kipróbálni.
A mai mannámnál fagyasztott brokkolit használtam bizonyos, nem részletezendő okokból, de azért egyet kiemelnék: nem kell tisztítani, és lényegében nincs leeső rész. Ja, ez kettő.
Azért azt meg kell említeni, hogy fagyasztott brokkoliban, sajnos nagyon gyenge "szemetes" minőségűvel is találkozhat az emberfia, ezért most, -nem reklám céljából, hanem azért mert rendes vagyok 😇- megemlítem, hogy ennél a receptnél saját márkás SPAR-os brokkolit használtam, (nem S-budget).
Természetesen friss brokkolival is készíthetjük, ez esetben 2 db, ami 1 kg, igaz ebből lejön a szárrész, valamint pirítás előtt pár percig, főzzük elő , azaz blansírozzuk.
Őszinte leszek, ebben a formában, kicsit tartottam attól hogy a csirkemell túl száraz lesz nekem (ugyibár, én sem vagyok egy túl száraz gyerek, a magam 140 kilócskájával 😁); de meglepetésemre  és megelégedésemre, ezzel a kombinációval egyáltalán nem éreztem száraznak.














ROZMARINGOS CSIBEFALATOK,
   ALMÁS-BROKKOLIVAL ÉS FETÁVAL
Hozzávalók:
50-60 dkg csirkemell
90 dkg brokkoli (fagyasztott)
30 dkg alma
20 dkg paradicsom
15-20 dkg Feta sajt (vagy krémfehér sajt)
rozmaring
bors, só
olívaolaj és vaj
A fagyasztott brokkolit szoba-hőmérsékleten teljesen felolvasztjuk, majd apróbbra vagdossuk, szükség szerint lecsepegtetjük, finoman kinyomkodjuk a felesleges „levét”.
Egy nagyobb serpenyőben (vagy wok-ban) olívaolaj és vaj keverékén, rázogatva, kevergetve, elkezdjük pirítani.
Közben az almát feldaraboljuk, a paradicsomot kis kockákra vágjuk.
A csirkemellet szintén felkockázzuk, és egy másik serpenyőben, olívaolajon, sóval és rozmaringgal ízesítve szépen megsütjük, picit megpirítjuk.
Amikor a brokkoli, már kezd szépen pirulni, megsózzuk, megborsozzuk, közé szórjuk az almát, a kockára vágott paradicsomot és néhány perc alatt összemelegítjük, már ne pirítsuk túl sokáig, hogy az alma megőrizze roppanós állagát, és a brokkoli se égjen meg.
Tálaláskor a zamatos almás-brokkolit tányérra halmozzuk, rámorzsoljuk (kockázzuk) a Feta sajtot és még forrón, rápakoljuk a pirított csibekockákat.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése