TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. augusztus 23., csütörtök

Bélszín, gomba és uborka avagy Egy klasszikus, szerintem

Mint azt tegnap jelzetem, ismét beleszaladtam egy eredetiség vizsgálatba...
Téma a Stroganoff bélszín, aminek módozatát ma már szinte bármilyen húsból is elkészítenek.
Maga a módozat, a "wikin" is fent van, és még számtalan helyen, érdemes rákeresni, hányféleképp készül. Egy valami viszont (majdnem) minden receptben megegyezik, a gomba és a csemegeuborka, aztán innen tovább jön... a paradicsompüré, a gyöngy hagyma, a bor, a konyak, Gordon-nál paprika, Jamie-nél lilahagyma, aztán tejszín, tejföl, joghurt, stb... és amivel mifelénk, nem egy helyen találkoztam már a Worcestershire szósz.
Na kérem, ez  egy viszonylag gyors és frissen készülő étel, ezért készüljünk elő mindennel (aprítsunk, szeleteljünk, csíkozzunk), hogy később már csak szórni kelljen 😉
Hát ezek ilyen dolgok, és ezért szoktam mondani "Ahány ház, annyi szakács." 



BÉLSZÍNCSÍKOK STROGANOFF MÓDRA
Hozzávalók:
50-60 dkg bélszín
4 ek. mustár (+)
1 fej vöröshagyma
25 dkg gomba
25 dkg csemegeuborka
1,5 dl fehérbor
2 dl tejszín
1 ek. liszt
petrezselyem zöldje
bors, só
tejföl - elhagyható
A megtisztított bélszínt, felcsíkozzuk, megborsozzuk, és mustárral alaposan összekeverjük, bemasszírozzuk, majd kb. ½ dl olajjal is átforgatjuk (nem kell sok), aztán letakarva, hűtőben érleljük, pácoljuk, legalább egy napig (de akár kettő is lehet), közben egy-kétszer átforgatjuk.
A gombár feldaraboljuk, az csemegeuborkát csíkokra vágjuk, a vöröshagymát félkarikákra.
A gombát egy serpenyőben kevéske vajon elkezdjük pirítani, amikor kezd szép színt kapni, hozzáadjuk a hagymát, ahogy a hagyma is pirul, jöhetnek a bepácolt bélszíncsíkok.
1-2 perc elteltéével, hozzákeverjük a csemegeuborkát, megsózzuk, meghintjük egy evőkanál liszttel elkavarjuk, majd felöntjük a borral és pillanatok alatt összeforraljuk, aztán a tejszínt is hozzáöntjük, aprított petrezselyemzölddel frissítjük.
(Ezzel lényegében elkészültültünk. De ízlés szerint, még egy kis mustárral pikánsabbá tehetjük, illetve, ahogy egy nagymestertől láttam, és én is így tettem: befejezésként 2-3 kanál tejfölt is kevertem hozzá, amivel már nem forraltam, csak épp összemelegítettem, és egy teltebb, vastagabb szaftot kaptam.)
Köretként párolt rizs vagy krokett illik hozzá.
Ez egy frissen készülő étek, melegítése necces.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése