TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. augusztus 1., szerda

Bab és hús avagy Ihlet a hűtőből


Reggel azt mondtam, hogy (nemá, mindig ezt mondom) nézzük meg mi van a hűtőben...
Legfőképp hideg volt és egy kis ez meg az, a fagyóban meg egy maroknyi, az markommal mérve 😉Ibériai Sertés lapocka, ezt valamikor még a nagy BOLT-ban vásároltam, és félretettem ínséges időkre.
Micsoda szerencse, hogy eszembe jutott egy világjáró tévés szakács, hasonló receptje, és kapva az alkalmon, hamar megnéztem a szárzellerem származási országát ami szintén Spanyol volt, és 
Ha már a hús, Ibériából származott, a ötlet meg a Tv-ből, akkor az ihletem a hűtőből (hát ezt nem tudom jobban leírni) bátran Spanyol bablevesnek nevezetem el.













SPANYOL HÚSOS-BABLEVES
Hozzávalók:
45 dkg sertés lapocka (ibériai)
25 dkg nagy szemű bab
15 dkg húsos szalonna
15 dkg sárgarépa
2 szál szárzeller
1 nagy fej vöröshagyma
2 ek. paradicsompüré
2 ek. rizs
kakukkfű
őrölt kömény
csípős fűszerpaprika  v. krém
olívaolaj
A babot egy éjszakára hideg vízbe áztatjuk, majd sós vízben megfőzzük.
A lapockát felkockázzuk.
A vöröshagymát és a szalonnát felaprítjuk, majd olívaolajon együtt üvegesre sütjük.
Ezután belekeverjük a paradicsompürét, finoman lepirítjuk (nem égetjük) aztán hozzáadjuk a húst, megsózzuk, köménnyel, kakukkfűvel, és ízlés szerint egy kis csípőssel ízesítjük, felöntjük vízzel, és pörkölt módján szépen rotyogtatva, főzzük, pároljuk.
Közben a szárzellert, a sárgarépát is feldaraboljuk, és kb. 40 perc rotyogtatás után a húshoz adjuk őket, a főzés utolsó 20 percében, beleszórjuk a rizst, és bele-belekevergetve puhára főzzük.
Befejező műveletként a babot is hozzáadjuk és összeforraljuk.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése