TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. augusztus 26., kedd

Blogkóstoló 18.2.

Mint azt már említettem a napokban, a 18. blogkóstoló alkalmával Vöröskaktusz-nál jártam vendégségben és kóstolgattam jobbnál-jobb és egyszerű falatokat. Ami pedig megragadta a fantáziámat a pogácsa mellett, az egy egyszerű (naná!) és gyors kukoricaleves, füstölt sajttal. 
A füstölt sajt miatt, nálam kapott egy plusz pontot; nem tudom az okát, de valamiért azt érzem a füstölt sajtnak, kicsit homályos a népszerűsége. Bár szerény személyem nagyon kedveli ezt a bársonyos, füstölt ízt, első sorba almával, körtével vagy retekfélékkel majszolgatni, csak úgy; mégis ritkán használtam eddig étel készítéshez. Na, de most itt az alkalom (ha már leírtam), hogy fogadalmat tegyek és a közel jövőben gyarapodjanak a füstölt sajtos receptjeim!
Ez egyébként arra is jó; hogy ha nektek is van valami jó, füstölt sajtos receptetek elküldjétek az ŐrültenJóÉtelek facebook oldalára és az ott közhírré váljon :)

 













BAZSALIKOMOS KUKORICALEVES, FÜSTÖLT SAJTTAL
Hozzávalók:
2 dob. kukorica konzerv (1/340g)
5 dkg füstölt sajt (reszelve)+ szórás
2 dl tej
1 db zöldségleves kocka
friss bazsalikom (8-10 levél)    
bors, só
szerecsendió ízlés szerint
Fél liter vizet forraljunk fel a leveskockával, egy kis sóval (vagy ételízesítővel) és borssal.
Ezalatt a kukoricából 2-3 evőkanálnyit tegyünk félre a tálaláshoz, a többit borítsuk egy tálba, öntsük rá a tejet és turmixoljuk szép „simára” (illetve amennyire lehet). Keverjük hozzá a lereszelt füstölt sajtot és az aprított bazsalikom leveleket, majd öntsük a levesalapba és forraljuk össze; ízlés szerint egy kevéske szerecsendióval pikánsabbá tehetjük.
Bazsalikom levélkékkel, és az én személyes ajánlásommal chili pehyellyel szórt pirított kenyérkockákkal reszelt sajttal, és a félretett kukoricaszemekkel tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Elkészítettem én is, nagyon finom lett, ízlett az egész családnak! Köszi a receptet. :)
    http://vaniliamamor.blogspot.ro/2014/11/recept-kukorica-kremleves.html

    VálaszTörlés