TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. augusztus 9., szombat

Ember tervez, Idő végez

..és ez a szép, az egészben.
Isten az atyám, hogy nem ilyen, nem ezt az ételt akartam elkészíteni.
Viszont egyáltalán nem bántam meg, sőt...
Szépen elterveztem, mit is akarok főzőcskézni; a hús már kora reggel bepácoltam. Aztán tettem-vettem, ügyintéztem, hazaértem, kifújtam.
Előfőztem kicsit a zöldbabot.
Éppen feltettem a husikát sülni, már meg is fordítottam és néhány darabka szalonnácska csíkocska is pirulgat mellette, hogy elnyerje aranyló színét; amikor is megcserren a telefon, naná, hogy mindig a legjobbkor.
- Gyere most azonnal!
Riasztást kaptam! Ilyen az élet, ha menni kell, hát menni kell, mese nincs, gondolkodni tilos (még a végén visszavonják a sörözési ajánlatot).
Na, de előtte enni kéne, meg aztán a lábamat is meg kellene mosni...
Gyorsan egy marék zöldbab a hús mellé, egy kis kápia, egy kis új hagyma és pontosan egy lábmosási :) idő elteltével... 















CSOMBORRAL ÉS FOKHAGYMÁVAL
           PÁCOLT CSIRKEMELL,
      SZÍNES ZÖLDBABRAGUVAL
Hozzávalók:
a pácoláshoz
60-80 dkg csirkemell
4 ger. fokhagyma
csombor (borsikafű)
bors
olívaolaj
a raguhoz
40 dkg zöldbab
1 db káipa paprika
4-5 szál újhagyma
15 dkg kolozsvári szalonna
egész kömény
bors, só
A csirkemellet felszeleteljük, zúzott fokhagymával, morzsolt csomborral, olívaolajjal alaposan bedörzsöljük és pár órára, lefedve hűtőszekrényben érleljük, pácoljuk.
A zöldbabot, megtisztítjuk 3-4 centis darabokra vágjuk és 5 percig forrásban levő sós vízben előzözzük, lezsűszürjük.
A hús szeleteket egy serpenyőben szépen elkezdjük sütni, amikor átfordítjuk őket mellészórjuk a csíkokra vágott szalonnát, 3-5 perc múltán a zöldbabot, a szintén csíkokra darabolt kápia paprikát és újhagymát, egész köménnyel, borssal, szükség szerint sóval ízesítjük, majd fedő alatt, lassan 5-10 percig saját gőzében pároljuk.
Az Idő szorításában egyszerűen, pirított, hajdinás bagettel körítettem.
...és rohanom kellett, mert muszáj volt ;)

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése