TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. december 8., szombat

Elvörösödtem

Először is elnézést kérek azoktól akik tegnap keresték már ezt illetve egy másik bejegyzésemet :( Biztos én vagyok a hibás, de az igazság, hogy a technika babrált ki velem; de estére meg javítódott a masinéria, úgy hogy ma már olvashatjátok egy príma (akár karácsonyi) leves receptjét.
 A fűszerezéssel próbáltam a karácsonyi hangulathoz igazítani ezt a kis levest; bár sok féle levesbetétet lehet már manapság kapni, de én most magam készítettem és a fűszerezését is belekombináltam a leves ízébe.















CÉKLALEVES KARÁCSONYRA
Hozzávalók:

50 dkg cékla
20 dkg sárgarépa
1 db lilahagyma
5 dkg margarin
2 ek. kristálycukor
2 dl vörösbor
őrölt gyömbér
őrölt szegfűszeg
bors, só

15 dkg liszt
1 dl tej
1 dkg élesztő
1 ek. egész kömény
1 ek. étolaj
cukor, só
Az élesztőt langyos (kézmeleg), cukros tejben felfuttatjuk. A lisztbe belekeverjük a köményt, sózzuk és az élesztős - tejjel bedagasztjuk, hozzáadjuk az olajat és szépen beledolgozzuk. Ruhával letakarva, megkelesztjük.
A céklát, a sárgarépát, a lilahagymát megpucoljuk és kis kockákra vágjuk. Egy fazékba megolvasztjuk a margarint és megfuttatjuk rajt a zöldségeket, hagymát. Megsózzuk, borsozzuk, őrölt gyömbérrel, -szegfűszeggel ízesítjük és felöntjük 1 liter vízzel és a vörösborral. Amikor a megpuhult a cékla és a répa, kb. negyed részét kivesszük és félretesszük. A levest simára turmixoljuk visszadobjuk bele a félretett kockákat, pótoljuk az elgőzölgött levét utóízesítjük és készre főzzük.
A megkelt tésztát 6 részre osztjuk és keskeny rudacskákat formázunk belőle, 20-30 percet újra kelesztjük és szépen megsütjük. A megsült köményes rudakat falatkákra szeleteljük és meleg sütőben ropogósra szárítjuk, pirítjuk; tálaláskor a levesbe szórjuk. 
Ha úgy gondoljuk a rudakat egészben, szeletelés nélkül is kínálhatjuk a leves mellé. 

1 megjegyzés:

  1. Ez valóban "Őrülten jó" lehet. De egy dolgot máris változtatok: margarin helyett vajat fogok használni! Mert elkészítem, az biztos, nagyon leveses vagyok, és a céklaleveseket külön kultiválom!

    VálaszTörlés