TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. július 20., péntek

Egyszerű és nagyszerű

Tegnap ismét úgy jártam, hogy nem volt kedvem sok mindenhez (konkrétan: semmihez), mégis egész nap mentem körbe-körbe, mint a mérgezett egér :/  Bár nem mindig szoktam ilyenkor ebédezni, de most, azért, hogy pihenést szimuláljak, összedobtam egy egyszerű kis ebédet, gyorsan, gondolkodás nélkül, finomat. Aztán folytattam a köröket :( Estefelé egy finom kis rosé borocskát kaptam ajándékba, amit megfejeltem egy isteni salátával. Természetesen  ezen sem gondolkodtam sokat, hiszen abból készítettem, ami volt itthon.
Végül is jó kis nap volt ez; na jó, azért én is tettem hozzá valamit és külön köszönet a borocskáért! 
















FŰSZEREZETT FETÁVAL TÖLTÖTT JÉRCEMELL
Hozzávalók:
60 dkg jércemell 
15 dkg füstölt, főtt sonka vagy tarja
15 dkg Feta sajt
rozmaring
petrezselyemzöld
zsálya
bors, só
a panírozáshoz:
tojás, liszt, zsemlemorzsa,
szezámmag
a körethez:
kedvünkre való salátafélék,
vagy ami épp van otthon
A jércemellet felszeleteljük és kiklopfoljuk, kissé megsózzuk. A sózással vigyázzunk, mert a Feta és a sonka is sós. 
A hússzeletekre ráhelyezünk egy-egy szelet sonkát és rákockázzuk, rámorzsoljuk a sajtot és aprított  zöldfűszerekkel ízesítjük. A hússzeleteket ügyesen összehajtjuk és a szokásos módon (szezámmagos-zsemlemorzsába) bepanírozzuk. 
Forró olajban kisütjük és friss salátával tálaljuk.


 



 









EGYSZERŰ SONKASALÁTA, CSÍPŐS-BANÁNÖNTETTEL
Hozzávalók:
10-15 dkg füstölt sonka
1 dob. natúr joghurt
2 db banán
4 sz. toast kenyér 
chili paprika
durva bors
saláta
Először az öntetet készítjük el. A banánokat egy villával összetörjük, pépesítjük, majd összekeverjük a joghurttal és apróra vágott chili paprikával, durvára őrölt borssal ízesítjük. Jól lehűtjük.
A kenyér szeleteket megpirítjuk és felkockázzuk. 
A tányérra salátát tépkedünk, megszórjuk pirított kockával, kicsit megszaggatva rátesszük a hajszálvékony sonkát és a tetejére jön a jó hideg öntet.





1 megjegyzés:

  1. Hú, ez a sali nagyon különleges:-) A husi is izgalmas, a feta savanykás íze és a fűszerezés miatt!

    VálaszTörlés