TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. március 15., vasárnap

Nőnek lenni jó... azaz Öszefoglaló egy Nőnapról

Az idén ismét Őrülten Jó ötletekkel próbáltam „segíteni” az arra kíváncsi (na, jó érdeklődő) hölgyeknek, egy jó kis Nőnapi rendezvényen, amit a Pannon Kapu Kulturális Egyesület rendez évek óta kisvárosomban,  Szentgotthárdon a Színház aulájában.
Ezen alkalommal, abszolute és csak az ötlet volt a fő motívum étkeim elkészítése során. 
Az az ötlet, amit az elmúlt időszakban itt a blogon is próbáltam kihangsúlyozni csirkére, borsóra, gépsonkára hangoltan.
Kezdésnek falatkákat, illetve két túrós csodámat kínáltam; és mivel közeledik a húsvét, torma helyett fekete retket:








































Mivel nekem nagyon bejött a burgonyából készült salátaöntet, fontosnak és érdekesnek tartottam, hogy ezt is bemutassam a drága hölgyeknek (igaz, most  csak egyszerűen jégsalátából, reszelt répából és virslikarikákból összedobott salátához):














Aztán jöttek a borsó, gépsonka, csirkemelles (nem mellesleg) finomságok:







































A párolt rizst, köretként, természetesen 3 féle ízesítéssel készítettem, hogy ezzel is bizonyítsam, ki lehet lépni a megszokott (klasszikus) sablonból. 
Az egyiket: szárzellerrel és egy kis lestyánnal,
a másikat: fokhagymával és szerecsendióval,
a rizi-bizit pedig bazsalikommal vittem tökélyre ;)

De, és lényegében „maradékokból” egy burgonyás variáció is elkészült, amibe már gépsonka nem jutott, viszont a hűtőben leltem ezt-azt :)














SZÍNPOMPÁS CSIBERAGU, 
    PIRÍTOTT BURGONYÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell
60 dkg burgonya
20 dkg  zöldborsó (fagy.)
1 db kápia paprika
1 kis fej lilahagyma
1-2 ger. fokhagyma
rozmaring
A csirkemellet kisujjnyi csíkokra vágjuk, forró zsiradékban megpirítjuk, megsózzuk, rozmaringgal ízesítjük. Ezután hozzáadjuk a zöldborsót és kevés vízzel, puhára pároljuk. 
Közben a lilahagymát, a kápia paprikát felcsíkozzuk, és a fokhagymát is felaprítjuk.
Amikor a borsó megpuhult, beleszórjuk a paprikát, a hagymát, a fokhagymát és összeforgatjuk, összemelegítjük. (én, úgy szeretem, hogy a paprika és a lilahagyma, még egy picit roppanós marad)      
Ez idő alatt a burgonyát megfőzzük és hasábokra vágva, külön edényben, szépen megpirítjuk, majd a kész raguba keverjük.
Fejes salátával, csemegeuborkával vagy mind kettővel kínáljuk. 















Desszertnek egyszerű, összerakott, gyors, sütés nélküli finomságokkal ötleteltem, amik megérnek egy külön bejegyzést, de még gyűjtök hozzá néhányat és közkincsé teszem őket is: 
 
JOGHURTOS PISKÓTA DESSZERT 



 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése