TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. június 26., kedd

Tökmagliszt és diéta

Érdemes sütés-főzéshez a tökmaglisztet választania, ha alacsony szénhidráttartalmú lisztet szeretne, de allergiás a diófélékre, és emiatt a mandula- és a gesztenyelisztet nem használhatja. A tökmagliszt készítése során először megtisztítják a tökmagot a héjától, majd vegyszerek nélkül, hidegen kisajtolják belőle az olaját. A fennmaradó anyagot őrlik finomra, ez lesz a tökmagliszt. Mind íze, mind illata igen jellegzetes, zöldes a színe, és rengeteg ételhez, recepthez felhasználható részben vagy egészben. Allergiások esetében sem okoz emésztési panaszokat. A vegetáriánusoknak is vegánoknak is ajánlatos fogyasztani, mivel magas a fehérjetartalma. Fogyókúrázóknak, diétázóknak, egészségesen étkezőknek is kiváló alternatíva lisztre alacsony szénhidrát- és zsírtartalma miatt.
Na, akkor én ma nagyon egészségesen diétáztam.
Úgy gondoltam, hogy a legjobb diétába is belefér egy kis galuska, még ha ritkán is.
De most itt a tökmagliszt, ezt ki kell próbálnom. Hoppá! ez nagyon jóóó! A tökmagliszt (szerintem, bár még kezdő vagyok a témában) nem oldódik annyira fel illetve el a tojásban, mint a sima, búzaliszt, de megköti és talán ezért amikor főzzük a sok tojástól 2-3 szorosára dagad a galuskánk.

Azon kedves olvasóim akik az ŐRÜLTEN JÓ ÉTELEK -en keresztül jut el a Bio boltba (bal oldalon, kattints a képre) és ott Xukor és Natur Cookta termékeket (többet szeretnél tudni?, kattints a szövegre)  vásárolnak azoknak 10 % kedvezményt biztosítanak mennyiség függetlenül. Regisztráció után rendelhetsz és a ajándékutalvány mezőbe be kell írni a :   orultszakacs12   kódot



.










TÖKMAGOS GALUSKA, 
                  HAGYMÁVAL ÉS SONKÁVAL
Hozzávalók:
4 db tojás
10 dkg tökmagliszt
20 dkg csirkemell sonka
1 nagy fej vöröshagyma
5 dkg tökmag
1 p. tejföl 
olívaolaj
A tojásokat a tökmagliszttel és egy csipet sóval összekeverjük; ez a sűrű massza lesz a galuska tésztánk. Forrásba levő sós vízbe szaggatjuk (én teáskanállal szaggattam, 1,5 cm-es kis darabokat, mert mint említettem 2-3 szorosára is megdagad) és kifőzzük. Egy serpenyőben olívaolajon megpirítjuk a félfőre (félkarikára) vágott vöröshagymát, a felcsíkozott sonkát és a tökmagot, majd beleforgatjuk a galuskát. Tálaláskor tejföllel meglocsoljuk, de ez el is maradhat.
Csirkemell sonka!!! Aki látott már olyan csirkét aminek sonkája van, ráadásul a mell részénél az legyen szíves szólni, mert azt én is megnézném. Köszi.

3 megjegyzés:

  1. Szia! Kipróbáltam,de ez a négytojásos galuska inkább a rántottához volt hasonló. Javítottam a recepten egy kicsit és szuper lett. Üdv. mikmak

    VálaszTörlés
  2. Pontosan mit vàltoztattàl rajta?

    VálaszTörlés