TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. szeptember 27., csütörtök

Muflon és szilva avagy Ha megtehetem, megehetem


A közelmúltban muflon gulyáshúsra lettem figyelmes a boltban... mondjuk én minden ilyesmit észreveszek, és ha már észrevettem, naná, hogy megvettem, aztán jól megettem. 😁
Mivel eddig még nem főztem pálinkával  húsos ételt, vagy csak nem emlékszem rá -akkor viszont mégsem főztem vele-, eljött az idő, hogy ezt is kipróbáljam.
Na tessék!














MUFLON GULYÁS,
 ASZALT SZILVÁVAL ÉS PÁLINKÁVAL
Hozzávalók:
80 dkg muflon gulyáshús
15 dkg kenyérszalonna
1 szál szárzeller
1 nagy fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
10 dkg aszalt szilva
80 dkg burgonya
1 szál sárgarépa
2 db paprika
2 db paradicsom
½ dl szilvapálinka
fűszerpaprika
rozmaring
kömény
sertészsír
A húst felkockázzuk. 
A szalonnát apró kockákra vágjuk és kipirítjuk a zsírját; a pörcöket kiszedjük, félretesszük.
A vöröshagymát, a paprikát, a paradicsomot, a és a szárzellert felaprítjuk.
A szalonnasütésből visszamaradt zsiradékhoz adunk még egy kanál zsírt, majd a hagymát, a szárzellerrel együtt üvegesre sütjük, ezután hozzáadjuk a paprikát és a paradicsomot, néhány percig pirítjuk még.
A felkockázott húst az alaphoz adjuk, megsózzuk, meghintjük egy kis fűszerpaprikával, rozmaringgal, köménnyel és zúzott fokhagymával ízesítjük, aztán pörkölt módján főzzük tovább.
Az aszalt szilvákat kisebb darabok vagdossuk (mondjuk 4 felé) és 40-50 perc főzés után a pálinkával együtt húshoz adjuk.
Közeben a sárgarépát és a burgonyát megtisztítjuk, feldaraboljuk, és ahogy a hús puhul, először a répát, majd a burgonyát is hozzáadjuk, vízzel felöntve készre főzzük.
Az utolsó pillanatokban belekeverjük a szalonna pörcöket, és még egy pici rozmaringot.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése