TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. június 5., kedd

Dödölle és káposzta avagy Innen-onnan, de magyarul


Egy ideje foglalkoztat a téma, miszerint az európai konyha több részén is készítenek, különböző galuskákat, illetve galuska szerű étkeket, amiket nem csak köretként használnak, hanem önálló fogásként is. Országonként, tájegységenként, mindenféle földi jóval keverik, variálják egybe, ez a káposztától, a tejszínes-sajtos mártásig szinte bármi lehet..., Mi pedig, lényegében a klasszikus tojásos nokedlivel kimerítjük ezeket a lehetőségeket.
Egyébként jómagam, már tettem, néhány, elenyésző kísérletet erre...
Ma is ilyesmiben gondolkodtam, aztán valamiről eszembe jött, hogy akkor már legyen egy kicsit helyi, a Mi tájegységünkre jellemző "galuska", ami nem más, mint a fantasztikus dödölle.
A dödölle készítésének módja, minimálisan eltérhet receptenként, de a lényeg az nem változik. A receptben belinkeltem, azt ahogy én készítem, de mint azt jelzem is, ha van valakinek bevált, saját, dödölle receptje, az készítse azzal; bár szerintem, ennél az ételnél, nem baj ha picivel masszívabb, "keményebb" a Dödi 😉😁
A savanyú káposztáról, pedig >>>  ITT olvashatsz <<<
















KÁPOSZTÁS DÖDÖLLE
Hozzávalók:
60 dkg savanyú káposzta
10 dkg kolozsvári szalonna
10 dkg paraszt kolbász
1 fej vöröshagyma
rozmaring
4 adag dödölle
A dödölle receptjét >ITT<  találod; én így készítem, de ha van saját bevált recepted, akkor készítsd azzal.
A savanyú káposztát szükség szerint kimossuk, majd egy éles késsel, kicsit átvagdossuk.
A vöröshagymát és a szalonnát felaprítjuk és egy nagy serpenyőben együtt elkezdjük, pirítani.
A kolbászt vékony karikákra vágjuk, és amikor a hagymás alap kezd szép színt kapni, hozzáadjuk.
1-2 perc pirítás után jöhet a káposzta, alapon összekeverjük, rozmaringgal ízesítjük, aztán egy kevés vízzel felöntve kívánt puhaságúra pároljuk, de amennyire csak lehet a levét elforraljuk.
A kiszaggatott dödöllét jelen esetben, egy másik serpenyőben, hagyma nélkül szépen megpirítjuk, majd a káposztával összefogatjuk.
Hát ez ennyi, nem nagy dolog, de isteni finom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése