TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. június 12., kedd

Lecsó és újkrumpli avagy Újra gondoltam


Tegnap a boltban egy kedves ismerőssel a lecsóról beszélgettünk, és a trendi újra gondolt éltelekről, amiért igazándiból egyikünk se rajong túlzottan...  Ő pedig, a sorai végét azzal zárta: -De a lecsó, az lecsó.
Na, komolyan mondom, én, nem szakmabeli emberkét még nem hallottam ilyen ízesen beszélni ételről; pláne lecsóról. Nem mintha a lecsóval lenne bajom, sőt, szerintem az egyik legőszintébb étek, amibe nem kell más csak paprika, paradicsom, hagyma és só! Ezek mennyisége természetesen emberenként változhat, szoktam is mondani: Ahány ház, annyi szakács. 
Aztán ma reggel újra arra gondoltam, hogy milyen ízesen is beszélt.
Délben újra gondoltam rá.
Valamivel később újra gondoltam rá, és hamar neki is láttam a lecsó főzésének, próbáltam egy picikét trendibbé tenni, de újra gondolatomba jött a nagy igazság: A lecsó, az lecsó!















LECSÓS SERTÉSSZELELT, ÚJKRUMPLIVAL
Hozzávalók:
60 dkg sertéskaraj
10 dkg kolozsvári szalonna
2 fej vöröshagyma
60 dkg paprika
50 dkg paradicsom
60 dkg újkrumpli (apróbb)          
őrölt kömény
majoránna
A sertéskarajt felszeleteljük, kicsit megklopfoljuk, megsózzuk, őrölt köménnyel és majoránnával fűszerezzük, meglocsoljuk, megkenegetjük egy kis olajjal, majd grillserpenyőben szépen megsütjük.
A szalonnát szép vékonyan felcsíkozzuk, a vöröshagymát félkarikákra szeleteljük és együtt megpirítjuk.
Közben a paprikát és a paradicsomot is feldaraboljuk, és az alaphoz adjuk, picit megsózzuk (óvatosan van már benne szalonna!!!).
Az újkrumplit megtisztítjuk (én egyszerűen, csak megszoktam mosni, és egy erre a célra elkülönített dörzsis-mosogatószivaccsal jól megdörzsölöm a héját), majd nagyobb darabkákra vágjuk.
Amikor a lecsónk, kezd szépen puhulni, beleszórjuk az újkrumplit és fedő alatt, kb. 15 perc alatt készre pároljuk.
A megsült hússzeleteket elrendezzük a tányéron, és tetejére halmozzuk a krumplis lecsót.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése