TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. február 7., szombat

Hajdinakása kolbásszal avagy Nem nagy csoda

Az egyik: mostanában kezdem élvezni a főtt gomba ízét; tehát pirítás nélkül kerül az ételbe és még az sem baj, ha nem pici, plötty, összeaszalódott valami, hanem nagyobb és még „roppanósabb”, gomba ízű finomság.
...és a cserkészkolbászt is szeretem (a klasszikus főző-, és nem a szárazkolbász fajtát)
A másik: annak ellenére, hogy tegnap mentem, mint a mérgezett egér, egész nap fújt az a hülye szél, egyetlenegy kívánt dologért 4! üzletben mentem be (na ja kisváros), bár lehet, hogy csak rossz irányban kezdetem a keresését; és enni is csak 4 db Sport csokira volt lehetőségem, mert ugyi voltan 4! üzletben...
...és a Lottót is majdnem elfelejtettem
...mindezt úgy, hogy semmihez sem volt kedvem.
Asszem nem nagy csoda, hogy minél egyszerűbb és minél finomabb vacsira vágytam.

 
  











CSERKÉSZKÁSA
Hozzávalók:
25 dkg hajdina
15 dkg cserkészkolbász (főzőkolbász)
15 dkg gomba
10 dkg sárgarépa
1 fej vöröshagyma
1-2 db babérlevél (elhagyható)
csombor (borsikafű) 
petrezselyem zöld
ízlés szerint ecet
A vöröshagymát felaprítjuk és forró zsiradékon megfuttatjuk, majd hozzáadjuk a felkarikázott sárgarépát és 2-3 perc pirítás után a hajdinát is. Felöntjük annyi vízzel ami épp ellepi, megsózzuk, csomborral (és babérlevéllel) ízesítjük. 20-25 perc alatt kevergetve, puhára főzzük, és mindig csak annyi vizet adunk hozzá ami épp ellepi.
A gombát tetszőlegesen feldaraboljuk, a főzés felénél (10 perc) a hajdinához adjuk; a cserkészkolbász karikákra vágjuk és az utolsó 5 percben belefőzzük a kásába.
Ha divat, ha nem divat; én szeretem az friss ízét - tehát egy jó adag durvára vágot petrezselyem zölddel megszórjuk.
Amikor elkészültünk egy evőkanál ecettel pikánsabbá tehetjük, de ez ízlés dóga ;)

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése