TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. május 25., szerda

Fűszer és próba avagy Schef Grill

Én a magam részéről, nem vagy nagyon ritkán használok fűszerkeverékeket; ételízesítőt sem.
Amikor viszont az emberfiát, kimondottan azzal a kéréssel, lehetőséggel keresik meg, hogy egy új magyar grillfűszer családot kellene tesztelni...
...azt hiszem egyikünk (pláne gasztrobloggerek) sem tudna nemet mondani. Hát imígyen történt ez velem is.
Sasó ajánlására, van szerencsém a közeljövőben  illetve, már ma kipróbálnom, a SchefGrill  fűszercsalád tagjait.
A csomag kibontásakor már elkapott egy bizsergető érzés, semmi extra csomagolás, semmi színes kép, gasztusos falatokról, semmi nagy szembetűnő bötü...
...csak egy egszerű, de erős, semmivel sem összekeverhető narancssárga csomag, diszkrét fekete bötükkel.
Ültem és ültem, na meg néztem eme figyelemvonó kis ajándékokat, amikor is, mint a villám belém vágott, a külömböző fajták elnevezése... le a kalappal, imádom!, de ezeket  most egyenlőre félretesszem, úgyis találkozunk még velük.
Akkor és tisztelettel, jöjjön az első: 
a KOTKOT
















Tehát a KOTKOT a szárnyasfűszerkeverék. 

Azt hiszem ez, az az íz amit eddig kerestünk, kellemes, harmónikus és pikáns, ami még nem zavaró.
Található benne: fokhagyma, nem granulátum formában, hanem valódi szeletek, rozmaring, mert nélküle „felesleges” az élet  étel, lestyán, a legújabb kedvencem, chili, (nem „zavaró” mennyiségben,) aminél ha megtaláljuk a egyensúlyt, szinte bármi ételt feldob; a SchefGrill ezt megtalálta, fehér bors, amit talán méltatlanul keveset használunk, na és a zsálya, ami talán még inkább elfelejtett, ritkán használt fűszernövényünk, pedig bársonyos ízével igazán varázslatot mível az étellel, és ennek a keveréknek a fő eleme.
Egy szóval, köszönöm SchefGrill, Magyarország, azt hiszen én így szeretlek ;) 
Hama-hama-gyorsan ki is próbáltam: Csirkemellet szeleteltem, bedörzsöltem a  KOTKOT-tal, egy röpke órácskára olajba fojtottam majd szépen megsütötte, és sóztam; biztos ami biztos sütés előtt a fokhagyma szeletkéket lepiszkáltamról, mert én képes vagyok bármit megégetni :)

Köretnek, simán, natúran zöldféléket szórtam a grillre és csak sóztam, mert a csirke íze, hmmm... betöltötte az egész estémet.

















TÖBBET ITT ;) KATT.IDE.





 

2 megjegyzés: