TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. február 23., vasárnap

Én meg próbáltam!

Egy, a közelmúltban folytatott baráti beszélgetésem kapcsán elgondolkodtam.
Tudom ez furcsán hangzik tőlem, de van ilyen.
A beszélgetés elgondolkodtató része arra vonatkozott, hogy én szeretem a jó, szaftos ételeket és olyan igazándiból „száraz” falatok nem igen vannak a receptjeim között. Ha véletlenül akad valami ilyesmi, akkor minimum egy finom, ízletes pürével körítem vagy külön kínálok mellé mártást.
Aztán úgy gondoltam engedek a lelkes követői „nyomásnak”... és majdnem sikerült. 
Lehet hogy ciki, de muszáj volt egy hót' egyszerű ragut dobnom mellé. :/ :)














KÁPIÁVAL PÁROLT SERTÉSKARAJ, 
       SONKÁVAL ÉS ROZMARINGGAL TEKERVE
Hozzávalók:
60 dkg sertéskaraj
8-10 sz. jó fajta sonka (hajszál vékonyra szeletelt)
    vagy húsos szalonna, de ez esetben figyeljünk a sózásra 
3 db kápia paprika
rozmaring
bors, só
vaj
A sertéskarajt 8 szeletre felszeleteljük, enyhén megklopfoljuk, zzuk, borsozzuk megszórjuk aprított rozmaringgal és ráfektetjük a sonka szeleteket. Ezután szorosan feltekerjük őket, biztos ami biztos fogpiszlóval tűzzük meg a végeinél (bár én ezt ritkán teszem).
Egy edényben zsiradékot hevítünk és a tekercseket minden oldalukról lassan, megpirítjuk
Közben a paprikákat felkockázzuk és amikor a húsok már szép pirosra pirultak, melléjük szórjuk; egy-két percig sütjük, pirítjuk aztán felöntjük annyi vízzel, hogy épphogy félig ellepje a húsokat. 
15-20 percig fedő alatt pároljuk, majd a fedőt levéve elforraljuk levét.
Közben a húsokat forgassuk át.
(Egy ici-pici fehérbor nem árt neki)
Tálalás előtt, (már nem melegítve) egy jó darabka vajat belekeverünk a még meleg kápia raguba. 
A húsokat mutatósan felszeleteljük, tányérra rakjuk és a ragut a tetejére halmozzuk; köretnek a párolt rizst vagy burgonyapürét kínálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése