TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. február 22., szombat

De!

Valahol azt olvastam, hogy a busából nem lehet jó halászlét készíteni, sőt kimondottan nem ajánlják.
Na, kellett nekem ennél több!? Mostanában úgyis rá vagyok állva a busára, mert szerintem egy finom hal és még eddig nem csalódtam a minőségében (olyan állandó). Való igaz a mi klasszikus halászlénk komolyabb halakat kíván, de ha más, hallevest készítünk a busa is tökéletesen megteszi...














SAVANYÚ HALLEVES, 
     ZÖLDSÉGEKKEL ÉS KAPORRAL
Hozzávalók:
60 dkg busa szelet
25 dkg sárgarépa
25 dkg zeller
1 dob. paradicsompüré (70g)
1/2 citrom
1 fej vöröshagyma
1 ger. fokhagyma
1 tk. kristálycukor
bors, só
gyufatészta bőségesen
A busa szeleteket besózzuk.
A hagymát és a zöldségeket felkockázzuk és egy kevéske zsiradékon, megpároljuk, sózzuk, borsozzuk. Pár perc elteltével hozzáadjuk a paradicsompürét, felöntjük bő egy liter vízzel belefacsarjuk a citrom levét, a finom zamat érdekében beledobjuk a megmosott héját is, majd szép lassan, (akár 30-40 perc) puhára főzzük, aprított kaporral ízesítjük.
Közben kifőzzük a gyufatésztát.
Amikor a zöldségek szépen megpuhultak, a leveshez adjuk a busa szeleteket és kb.: 10-15 perc alatt szép lassan készre főzzük.
Jó sok tésztával, forrón tálaljuk.

OKOS! A kaprot illetve a szárított fűszereket már a főzés elején vagy közben adjuk az ételekhez; a friss fűszereket pedig az utolsó pillanatokban.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése