TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. november 11., péntek

'11.11.11. Én vagyok a ludas, és hamis a kása

Most aztán sikerült rendesen átformálnom, leegyszerűsítenem a Ludaskását. A történet ugyanis az, hogy az én kisvárosomban hiába keresgéltem libaaprólékot vagy kacsaaprólékot; nem leltem sehol (Legalábbis most, máskor biztos van, de nekem most kellet volna. Nem baj, legközelebb erre hajtok egész évben.). Gondoltam, akkor elkészítem libamájjal vagy kacsamájjal; de azt sem kaptam. Így be kellet érnem a jól bevált pulykamájjal. Ez talán nem nagy szentségtörés, ha csak arra gondolok, hogy Bódi Margó tyúkból készíti...















LUDASKÁSA  ahogy én készítem
Hozzávalók:
4 db libacomb
1 fej vöröshagyma
4 ger. fokhagyma
1 db alma
5 dl vörösbor
libazsír
kömény
majoránna
borsikafű
bors, só

A kásához:
20 dkg rizs
15 dkg pulykamáj
10 dkg húsos szalonna
10 dkg sárgarépa
10 dkg petrezselyem gyökér
10 dkg zeller
1 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
1 dl vörösbor
majoránna
borsikafű
ételízesítő
Az alaposan megtisztított combokat, bátran befűszerezzük és sózzuk. Ajánlatos lehet megtűzdelni őket szalonnával, de én most szép fiatal combokat kaptam (meg szalonnám sem volt annyi), ezért eltekintettem tőle. Tepsibe rakva, egy-egy evőkanálnyi libazsír teszünk a combokra, ez bőven elég mert a liba zsíros (libazsíros). A megtisztított hagymákat és az almát durván feldaraboljuk, és a tepsibe szórjuk a combok mellé, majd felöntjük a vörösborral. Alufóliával befedjük a tepsit és kb.: 2-2,5 órán keresztül nem nagy hőfokon sütjük. Közben szúró, böködő próbával ellenőrizzük a puhaságot; amennyiben szükségét látjuk egy kevés vizet önthetünk alá. Az utolsó tíz percben fólia nélkül, picit nagyobb hőfokon szép pirosra sütjük.

A szalonnát és a vöröshagymát felkockázzuk (nem kell apróra) és üvegesre pirítjuk, majd rá dobjuk a felkockázott májat és a feldarabolt zöldségeket. Amikor a máj elveszti nyers színét, hozzáadjuk a megmosott rizst, pár percig még pirítjuk, aztán befűszerezzük és felöntjük bő fél liter forró vízzel, amit ételízesítővel "leves" szerűvé tettünk. Kis lángon, addig forraljuk és közben kevergetjük amíg a víz el nem forr a rizs felszínéig. Ennél a pillanatnál, hozzá öntünk egy deci vörösbort; és már lefedve készre pároljuk, mintha sima rizst készítenénk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése