TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. január 31., péntek

Amist ettem, amis lettem !?

Azért nem kell meg ijedni, nincs nagy baj :)
A napokban egy kedvesebb ismerősöm az amerikai palacsintáról áradozott, nekem pedig az jutott eszembe, hogy még nem készítettem ilyesmit. Rengetegszer láttam már a tv-ben a nagyoktól és a kisebbektől is, de még sem. Hiába a „pompa” az öntetek, a mosolygós friss gyümölcsök; csak nem. Ez van nem vagyok egy édes szájú muki, de most mégis úgy éreztem el kell készítenem a saját variációmat, olyan áradozó, átéléssel beszélt róla.














JOGHURTOS AMERIKAI PALACSINTA, 
     MANDULÁVAL ÉS MÉZES-KÖRTÉVEL
Hozzávalók:
25 dkg liszt 
2 db tojás
1 p. natúr joghurt (150g)
1,5 dl tej
5 dkg kristálycukor
5 dkg vaj
5 dkg szeletelt mandula + tálalás
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliáscukor
3 db körte
3 ek. méz
fahéj   
porcukor

A tojásokat, a joghurtot, a tejet  összekavarjuk; beleszórjuk a sütőpor, a cukrot, a vaníliáscukrot, a mandulát, egy csipet sót, valamint a lisztet és ezekkel is elkavarjuk. A vajat felolvasztjuk és alaposan hozzákeverjük a tésztához. Kb.: 5 percig pihentetjük.
Egy vajjal nagyon vékonyan megkent serpenyőben, evőkanálnyi mennyiségenként, kis korongokat formázva lassan megsütjük őket mindkét oldalukról.
A körtéket felkockázzuk és pár perc alatt a mézen megpároljuk, fahéjjal ízesítjük.
Tálaláskor a körtés ragut a palacsintákra halmozzuk, mandulával és egy kevéske porcukorral meghintjük.
! A tészta magában nem „annyira édes” de nem cukrozzuk túl, hisz' a ragu is édes lesz!
Csak 1 ötlet: Ha szaftosabb dolgokat szeretjük a körte párolásakor egy kis tejszínt is adhatunk hozzá.   

 

1 megjegyzés: