TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. május 16., csütörtök

Spárga és vagdalt avagy ...aztán egyszer csak

Tegnap még nem tudtam mi lesz a spárgás manna... 
...aztán egyszer csak szóba jött a Stefánia vagdalt...
...az én agyacskám meg beindult.
Egyébként hasonlót már készítettem csak épp pulykából és kelbimbóval.
Emlékeztek rá?
Na akkor segítek : IDE KATT















SPÁRGÁS VAGDALTHÚS
  MARINÁLT LILAHAGYMÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg darált sertéslapocka
50 dkg zöldspárga
10 dkg sárgarépa
1+1 db tojás
2 fej lilahagyma
2 ek. vörösborecet
3+1 ek. zsemlemorzsa
őrölt kömény
lestyán
cukor
bors, só
A spárgát leöblítjük, az alsó fás részét levágjuk, a többit pedig vékonyan (2-3 mm) felkarikázzuk, egészen a tetejéig (síp, rügy) ami egészben hagyunk.
 A sárgarépát nagy lyukú reszelőn lereszeljük.
A darálthúshoz adunk 1 tojást, 3 evőkanál zsemlemorzsát, a felkarikázott spárgát és a sárgarépát, sóval, borssal, köménnyel és lestyánnal ízesítjük, majd alaposan egybe gyúrjuk.
A húsmasszából egy rudat formázunk, aztán egy megolajozott tepsibe rakjuk, lekenjük egy felvert tojással, meghintjük zsemlemorzsával és 180 fokon 45-50 perc alatt szépen megsütjük.
2 deci vízből, 2 ek. vörösborecetből, egy csipet sóból és cukorból marinádot „salátalevet” készítünk.
A lilahagymát félkarikákra vágjuk és az marinádba forgatjuk, a spárgasípokat hosszában negyedekbe vágjuk és a hagymához adjuk, amíg a vagdalthús sül, hűtőben pihentetjük, közben átforgatjuk egyszer-kétszer.
Köretnek egy laza burgonyapüré illik, vagy mint ahogy én tettem, inkább kásás állagura kevertem és vaj helyett extra szűz olívaolajat használtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése