TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. augusztus 25., péntek

Padlizsán és mag avagy Hirtelen jött, bedobom

Reggelire készítettem, és ismét megfogott az egyszerűsége, és természetesen az íze (mint mindig).
Nem több.
Ennyi.












PADLIZSÁNKRÉM, MAGOKKAL 

    ÉS PETREZSELYEMMEL
Hozzávalók:
80 dkg padlizsán (kb.)
1/4 citrom leve
1 ek. lenmag
1 ek. szezámmag
petrezselyem zöldje
bors, só
2 ek. extra szűz olívaolaj (akár el is hagyható)
A padlizsánokat egészben hagyva, egy villával megszurkáljuk, és 200 fokos sütőben, jó 50 percig sütjük. 
Amikor kissé már kihűlt, felhasítjuk a héját, aztán egy kanál segítségével, tálkába kaparjuk a megsült, puha, pépesre párolódott belsejét. 
A magokat szárazon megpirítjuk; a citromlével, valamint aprított petrezselyemzölddel együtt, egy villával a padlizsánhoz keverjük, közben és szükség szerint a villával nyomkodva, még jobban pépesíthetjük, sóval, borssal ínyünkre ízesítjük. 
Jól lehűtve, pirítóssal vagy más számunkra kedves pékárúval kínáljuk.
(Én kevertem hozzá 2 evőkanál extra szűz! olívaolajat is, ami mint azt fentebb írtam, akár el is  hagyható, de az extra szűz olívaolajnak is van egyfajta markáns aromája, ami nagyon jól kiemeli a pirított magok ízét.)





3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Padlizsánkrém készítésnél mindig érdemes az időt odaszánni arra, hogy faszénen süssük meg, mert a természetes füstíz és a padlizsán fenséges párosítás. Próbáld ki, ha még nem tetted!

    VálaszTörlés
  2. Szeva Laci!
    MAXIMÁLISAN egyetértek!!!, sőt hamarabb is elkészül...
    ...de szerintem vagyunk jópáran akinek a konyhája nincs felszerelve, ilyen alkalmatossággal; tudom ma már, az erkély grill is minket szolgál, (mondjuk nekem erkélyem sincs) Az én mozgás teremben, eddig egyszer volt szerencsém efféle grillen sült finomsághoz; valóban ég és föld. Tehát aki teheti, grillen süsse! Szép napokat :)

    VálaszTörlés