TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. március 12., kedd

Nyúlcomb és medvehagyma avagy 5x gondoltam

Tegnap pompás kis  filézett nyúlcombra akadtam a boltban, gondoltam (1) finom és legendás paprikást készítek belőle, galuskával.
Aztán ahogy a sorok között bandukoltam, elém ugrott egy doboz akciós, kicsit idősebb, enyhén megbarnult sampipi gomba, gondoltam (2) akkor Bakonyi nyuszi lesz belőle.
Ma  elmentem a zöldségeshez, és jé! már van medvehagyma, na akkor gondoltam (3) pompás medvehagymás ragu lesz belől, mondjuk tejszínnel.
Ha már gomba, tejszín, medvehagyma, akkor egy kis bor is jót fog neki tenni, gonoltam (4)
Tejszínes-gombás-medvehagymás-borsos-nyulas, nehogymá' galuskával egyem, inkább egy laza kis puliszkát dobok mellé, megpirítva, gondoltam (5)
Na kérem, valahogy így készülnek az ételeim 😉
u.i.: a szegfűszeget nem tudom megmagyarázni, de kimondottan jót tett, és aromássá tette ezt a ragut 👌



  











TEJSZÍNES-GOMBÁS NYÚLCOMBFILÉ
            MEDVEHAGYMÁVAL
      ÉS PIRÍTOTT PULISZKÁVAL
Hozzávalók:
8 db nyúlcomb filé (kb.1 kiló vagy 4 db egész comb)
50 dkg gomba
25-30 szál medvehagyma
2+1 dl fehérbor 
2 dl tejszín
3-4 db szegfűszeg
bors, só
a puliszkához-
40 dkg kukoricaliszt
1 l víz
sertészsír
A combfiléket megborsozzuk, és sertészsíron, kis lángon szépen megpirítjuk, ez oldalanként kb. 5-8 perc. 










Közben a gombát szükség szerint megtisztítjuk, feldaraboljuk.
A megpirult filéket, kiszedjük egy tányérra; a visszamaradt zsiradékon pedig (ha úgy látjuk adhatunk, még hozzá egy kicsit) szépen megpirítjuk a gombát.
Amikor a gomba is megpirult, megsózzuk, 2-3 db szegfűszeggel aromásítjuk, felöntjük 2 deci borral, visszatesszük a combfiléket.











Fedő alatt, lassan forralva 40-45 percig pároljuk, ha kell! egy kevéske vizet önthetünk még hozzá. 
A medvehagymát felaprítjuk, és amikor a hús már kellemesen megpuhult, a tejszínnel és még 1 deci borral a raguhoz keverjük, finoman összeforraljuk.










A nyúl comb, főzési ideje, természetesen eltérő lehet, korától függően.
Amíg a ragu párolódik, elkészítjük a puliszkát.
A liter vizet, a legkisebb lángon, feltesszük melegedni.
Amikor már kezd gőzölögni, megsózzuk, beleszórjuk a kukoricalisztet, és folyamatos!!! kevergetéssel legalább 5-6 percig főzzük, pufogtatjuk; lehúzzuk a tűzről, majd egyből letakarjuk egy fedővel és 20-25 percig (lehet több is) saját gőzében pihentetjük.
A puliszkát egy evőkanál segítségével forró zsírba szaggatjuk és megpirítjuk (csak úgy, mint a dödöllét, van a hajdina gánicát).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése