TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. március 13., szerda

Medvehagyma és tepertő avagy Már van

Mint azt említettem van már medvehagyma, van töpörtyű, van kedvem egy fincsi sütihez, asszem ez lesz a legjobb 😉

FIGYELEM! Defontos informácijó: Ez egy frankó zsíros pogácsa (talán, ez is az egyik titka), ezért bármennyire is finom, frissen a sütőből kivéve, várjuk meg míg egy picit lehűl/kifújja magát.... higgyetek nekem 😉
...de már jobban vagyok, köszi 😁











HAJTOGATOTT TEPERTŐS POGÁCSA,
         MEDVEHAGYMÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg liszt
10 dkg zsír
15 dkg tepertő
2 dl tej + cukor
5 dkg élesztő
1 p. tejföl (175g)
1 db tojás
20 szál medvehagyma
bors, só
A tepertőt szép apróra vagdossuk.
Az élesztőt felfuttatjuk, langyos, kézmeleg cukros tejben.
A zsírt szép egységesen elmorzsoljuk a liszttel, sót és borsot adunk hozzá - a bors akár el is hagyható, de én szerintem, jól áll a töpis poginak a bors (frissen őrölve), és még a tetejét is megszoktam szórni-.
A tojás szétválasztjuk.
Amikor ezekkel megvagyunk, hozzáadjuk az élesztőt, a tojás sárgáját és a tejfölt, aztán alapos gyúrással, összedagasztjuk.
Az így kapott tésztát, langyos helyen, 30 percet pihentetjük, majd centis vastagságúra kinyújtjuk, megszórjuk az aprított tepertővel, kicsit belenyomkodjuk a tenyerünkkel, aztán jobbról-balra, balról-jobbra, fentről-le és lentről -fel meghajtogatjuk; újabb 30 perc pihentetés, kelesztés után még egyszer elvégezzük, ezt a hajtogatást, de most a közben felaprított medvehagymával szórjuk meg.



















Ezután ismét kelesztjük (kb. duplájára), majd kinyújtjuk, a tetejét berácsozzuk, egy szaggatóval kiszaggatjuk, tepsire, sütőlapra pakoljuk, megkenjük a tojásfehérjével, 10-15 percig pihentetjük, majd 200 fokra előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt szépen megsütjük. a sütőjét mindenki maga ismeri!, ezért ha fontosnak tartjuk, a sütés közben figyeljünk rá!
Csak 1 okosság: Kelt tésztáknál, mit azt már írtam többször is, gyúráskor, a kezünket lisztezzük és ne a tésztára szórjuk a lisztet.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése