TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. október 23., kedd

Kacsamáj és gersli avagy Nem tudtam ellenállni

Mondjon bárki, bármit, a mai ünnepi napon, én nem tudtam ennek ellenállni.
De legalább egy jót ettem 😉
...és milyen ügyesen válogattam össze a ízeket...hmmm 😋 















RÁNTOTT PECSENYE KACSAMÁJ,
   ZELLERES GERSLIVEL ÉS BORSOS ALMÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg pecsenye kacsamáj
20-25 dkg gersli (árpagyöngy)
2 szál szárzeller
40 dkg alma
2 db babérlevél
őrölt rozmaring
bors, só
vaj
Liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz
A gerslit néhány órára (akár egy éjszakára) hideg vízben áztatjuk; ezután leszűrjük, leöblítjük, és babérlevéllel ízesített, sós vízben „pattanós” puhára főzzük.
A szárzellert kis kockákra daraboljuk, egy kevéske vajon megfuttatjuk, aztán hozzákeverjük a megfőtt gerslit.
A pecsenye kacsamájat, szükség szerint megtisztítjuk, majd közvetlen panírozás, illetve sütés előtt őrölt rozmaringgal, borssal és sóval ízesítjük; a hagyományos módon bepanírozzuk és bő, forró olajban kisütjük.
Az almát meghámozzuk, magrészét eltávolítjuk, gerezdekre vágjuk, és vajon 1-2 perc alatt, finoman megkaramellizáljuk, frissen őrölt borssal megszórjuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése