TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. május 24., szerda

Palóc és csülök avagy A jó palócok, jó levesei

Ez van, ezt kívántam.
Jó kis Palóc levest, igaz most füstölt csülökkel, mert rám kacsintott a boltban.
Igaz, dobtam bele egy kis tárkonyt is, mert szeretem.
Igaz, fagyasztott zöldbabbal, mert most ez volt a friss 😆
Igaz, vagy nem igaz,  jól megettem 😉 
Ez van, ezt kívántam.

















CSÜLKÖS PALÓCLEVES 
Hozzávalók:

1 db füstölt csülök
40 dkg burgonya
35 dkg zöldbab
1 nagy fej vöröshagyma
2-3 ger. fokhagyma
1 szál sárgarépa (kb. 15 dkg)
1 p. tejföl (175g)
2 db babérlevél
fűszerpaprika

őrölt kömény
tárkony
bors, só
liszt
A füstölt csülköt külön vízben megfőzzük, kihűtjük, kedvünkre való darabokra felcsíkozzuk, a levét félretesszük. A vöröshagymát, felaprítjuk, kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, majd a tűzről lehúzva meghintjük fűszerpaprikával, zúzott fokhagymát adunk hozzá, elkavarjuk és felöntjük vízzel. A tűzre visszarakva, hozzáadjuk megtisztított és felkockázott burgonyát, a karikára vágott sárgarépát, sózzuk, borsozzuk, köménnyel és tárkonnyal ízesítjük. Annyi vízzel felöntve, ami jól ellepi egyszer felforraljuk, aztán jöhet bele a zöldbab. Amikor a zöldségek megpuhultak  (! még kb.10 percig fogjuk főzni, ezt vegyük figyelembe a zöldségek puhaságánál !)  hozzáadjuk a feldarabolt csülköt, most adunk hozzá a füstölt léből (ízlés szerint) néhány percig főzzük, majd tejfölös habarással besűrítjük.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése