TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. április 4., szombat

Gomba és hajdina avagy Regg ill. rég

Reggel mikor átgondoltam a napi mönüt eszembe jutott, hogy jaj de rég ettem hajdinát.
Egy dobozka finom, barna csiperke gombám épp akadt otthon, ezt még csütörtökön vettem a heti egy bevásárláskor, arra gondoltam, hogy hajdinás gombalevesnél nincs is jobb, még ha nem is erdei  gombából van.
No, akkor álljunk neki... de hol a hajdina😯
Hát itt... de ez nem valami sok, mi több, inkább kevés egy hajdina leveshez 😕
A következő lehetőségnél...
Újratervzés...
Valahogy így került hús a mai levesembe 😉

Vigyázzatok magatokra - Vigyázok magamra - Vigyázzunk egymásra 💚













TEJFÖLÖS GOMBALEVES
  SERTÉSHÚSSAL ÉS HAJDINÁVAL
Hozzávalók:
30 dkg sertéshús (szabadon választott - ami épp van 😉)
25 dkg gomba (én barna csiperkét használtam)
5 dkg hajdina
1 fej vöröshagyma
1p. tejföl
1-2 ek. liszt
1 db babérlevél
fűszerpaprika
őrölt kömény
majoránna
rozmaring
petrezselyemzöld
A sertéshúst kicsi-félcentis-kockákra daraboljuk.
A vöröshagymát felaprítjuk és egy kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, majd rádobjuk a húskockákat, finoman lepirítjuk, megsózzuk, meghintjük egy picike köménnyel, rozmaringgal, majoránnával és egy babérlevéllel ízesítjük, aztán vízzel felöntögetve pörkölt módján főzzük.
Közben feldaraboljuk a gombát is.
Amikor a hús már harapható puha hozzáadjuk a hajdinát, és ha újra felforr, a gombát is beletesszük.
Vízzel felöntve készre főzzük, a végén tejfölös habarással sűrítjük, aprított petrezselyemzölddel frissítjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése