TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. április 2., csütörtök

Marha és lila avagy Hát ez...?

Ismét nekiláttam a fagyasztó kiürítésének, mint azt már többször tettem, csak valahogy mindig kerül bele valami új, amit a boltban megláttam és... hm.
Most meg ugyibár nem járunk minden nap boltba, inkább hetente egyszer jól átgondolva a bevásárlást!!!
Szóval épp kezdett belefagyni a fejem a fagyóba, amikor egy érdekes darab valamit találtam... ho-ho ez marhanyelv... jupijéé
Mit csinál a magyar ember, hama-gyorsan ha jót akar enni... bepaníroz ✌✌✌
Így tettem én is és evés közben jutott az eszembe, hogy valamikor már készítettem nyelvet rántva, csak valamiért nem osztottam meg veletek.
Ezért belekotortam a "raktáramba", ahol ilyen-olyan félretett étkek vannak... és íme 😉
Egyszerű dolog (ez is) de aki szereti és hozzájut az kipróbálhatja, nem fog csalódni 👌
Vigyázzatok magatokra - Vigyázok magamra - Vigyázzunk egymásra 💚















MARHANYELV ZABPELYHES BUNDÁBAN
              LILA BATÁTAPÜRÉVEL
ÉS CITROMOS-KAKUKKFÜVES UBORKÁVAL
Hozzávalók:
1 db marhanyelv (kb.1,20kg)
egész bors
babérlevél
citromkarika
80 dkg lila édesburgonya (lilaburgonya)
szerecsendió
vaj
1 db kígyóuborka
1 citrom leve
olívaolaj
kakukkfű
liszt, tojás, zsemlemorzsa, zabpehely
A marhanyelvet sóval, egész borssal, babérlevéllel és 1-2 citromkarikával ízesített vízben feltesszük főzni.
Lassú forrással jó 3-4 órán át főzzük, kb. félidőben kivesszük a főzővízből és ha kicsit már visszahűlt, a külső, kifehéredett, réteget „hártyát” ügyesen lefejtjük. Ez a művelet sajna egy kicsit macerás lehet; szerencsés esetben egy része lehúzható, a többit pedig egy éles késsel vékonyan hámozzuk le; ha ezzel megvagyunk, visszatesszük a főzővízbe tovább főzzük.
A megtisztított, puhára főtt marhanyelvet felszeleteljük és a szokásos módon bepanírozzuk, azzal a kis turpissággal, hogy a zsemlemorzsába zabpelyhet keverünk, aztán bő, forró olajban kisütjük.
A lila batátát megtisztítjuk feldaraboljuk és sós vízben puhára főzzük. A batáta állaga finom „krémes” ezért én csak egy jó adag vajat kevertem bele és szerecsendióval ízesítettem.
Az uborkát apró kockákra vágjuk, picit megsózzuk, kakukkfűvel és citromlével ízesítjük és olívaolajjal alaposan bekeverjük, hűtőben pihentetjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése