TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. április 4., csütörtök

Hagyma és főzelék avagy Nem tudom a neved

Kérem szépen van ilyen.
Ma, csak úgy tét nélkül neki álltam főzni magamnak valamit, nem akartam sokat; tegnap az egyik MARKET - ben (-ban) mangalica debrecenire leltem, ez lesz a fővonal gondoltam. 
Aztán egy kis ez, egy kis az és elkészült a mai egyszerű.
Megettem, finom volt, aztán elkezdtem megírni a bejegyzést...
...de megakadtam a névadásnál. 
Lazításként kimentem lottózóba,hátha többet nem kell dolgozni...
Most este mikor be akartam fejezni az irományomat, előtte körbenéztem a világhálón, és háló Istennek valahonnan elém kerül a hagymafőzelék.
A hagymafőzelék, amiről eddig még nem nagyon hallottam.
Amit viszont ma készítettem, az majdnem, illetve és végül is olyan, vagy valami hasonló, midenesetre annak neveztem el; de ha valaki máshogy ismeri, attól elnézést kérek, esküszöm utánanézek.















PAPRIKÁS HAGYMAFŐZELÉK,
  DEBRECENIVEL ÉS HAJDINA GÁNICÁVAL
4 pár Debreceni
2 (3) fej vöröshagyma
2 db paprika
1 p. tejföl (175g)
2 ek. liszt
20 szál medvehagyma (kb.)
fűszerpaprika
őrölt kömény
majoránna
A vöröshagymát fél (vagy negyed) karikákra vágjuk, a paprikát pedig kis kockákra.
A debreceniket átlósan bevagdossuk, és egy nagyobb serpenyőben, kevéske zsiradékon pár percig elősütjük, hogy szépen megnyíljanak, majd kiszedjük és félretesszük.
A visszamaradt zsiradékon megfonnyasztjuk a hagymát, hozzáadjuk a paprikát, meghintjük egy kiskanálnyi fűszerpaprikával, megsózzuk, majoránnával és köménnyel ízesítjük, aztán felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és kb. 5-8 percig főzzük.
Amikor elérte a kívánt puhaságot (most sem baj, ha nem főzzük szét) tejfölből és lisztből készült habarással besűrítjük, durvára vágott medvehagymát keverünk bele, visszahelyezzük a kolbászokat, és jól összemelegítjük
A hajdina gánica:
40 dkg hajdina liszt
1 l. víz
rozmaring
olaj vagy zsír
A vizet felforraljuk, 1-2 kanál olajjal vagy 1 kanál zsírral, sóval, rozmaringgal ízesítjük.
A forrásban lévő vízbe beleöntjük a hajdinalisztet, és lassú tűzön, folyamatosan kevergetve
(3-5 perc) főzzük, dagasztjuk, (jó masszív, sűrű állaga lesz) majd egy fedővel letakarva, saját gőzében, 25-30 percig pihentetjük.
A gánicát kicsi felborzoljuk, és egy kanállal a "kiszaggatva" tálaljuk, de akár egy kis zíron meg is piríthatjuk, viszont egyszerre ne legyen túl sok a serpenyőben.











Medvehagyma hiányában néhány gerezd zúzott fokhagymával is ízesíthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése