TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. szeptember 21., péntek

Kínai és leves avagy A főzés legyen pánik mentes

Szóval ma is kínait kívántam, mert még egy kis ez+az lapult itthon, és attól sem estem pánikba, hogy nem volt rizsborecetem... mondjuk az még sosem volt; nem is keresgéltem sokáig. 
Aztán, hogy elkerüljem a pánik minden létező fajtáját,finom fehérborecettel helyettesítettem. 
聪明 😸















ÉDES-SAVANYÚ LEVES,
  RIZSSZEM TÉSZTÁVAL
Hozzávalók:
15 dkg shiitake gomba
10 dkg sárgarépa
½ ü. bambuszrügy (8-10 dkg)
1 cs. csemegehagyma
2 ger. fokhagyma
2 ek. méz
2 ek, fehérborecet
6 ek. szójaszósz
őrölt chili
szezámolaj
2-3 ek. rizsszem tészta (4-5 dkg)
pirított szezámmag
A csemegehagymát ferdén, és szép vékonyan felkarikázzuk, a fokhagymát picike, kis csíkokra vágjuk.
A sárgarépát, a gombát és a bambuszrügyet is vékonyan felcsíkozzuk majd szezámolajon finoman lepirítjuk.
Ezután hozzáadjuk a csemegehagyma felét és a fokhagymát, valamint a mézet, amikor kezd a fokhagyma és méz szépen illatozni, meglocsoljuk a szójaszósszal és a borecettel, megsózzuk, egy egész kevéske őrölt chilivel ízesítjük (nem kell túl csípősnek lennie) aztán belekeverjük a rizsszem tésztát, felöntjük bő egy liter vízzel és készre főzzük, illetve addig amíg a tészta megpuhul. Az első forrásig 1x2 keverjünk bele, hogy a tészta ne tapadjon össze, illetve az aljára se üljön le.
Tálaláskor a maradék csemegehagymával és pirított szezámmaggal megszórjuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése