TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. február 22., csütörtök

Csicsóka és egészség avagy Le a kalappal

Egy ideje már az agyamban, na jó a fejemben motoszkált, hogy csicsókából kellene, fasírtot, pogácsát, golyót, rudacskát, vagy valami ilyesmit készíteni. 
Tegnap úgy éreztem, hogy most! eljött a pillanat, amikor neki kell állnom...
...persze ebben az is segített, hogy szép, nagyobbacska csicsókákat leltem a zöldségesnél.
Elkészült, és jó lett, nagyon, mondhatnám le a kalappal, de mivel a konyhában nem igen hordok (-unk) kalapot, vagy legalább is nem valljuk be; csak azt tudom ígérni, hogy fogtok még ezzel,illetve ilyesmi csodákkal találkozni nálam, ha felugrotok hozzám, de a kalapot már az előszobában le kell venni, vagy gyertek anélkül és ölég lesz egy elismerő főhajtás 😊
Persze, itt a blogban is közkincsé teszem, efféle csicsókás kreációimat 😉















CSICSÓKA TALLÉROK A SÜTŐBŐL
Hozzávalók:
50 dkg csicsóka
2 db tojás
4-5 ek. zsemlemorzsa
1 ger. fokhagyma
kapor
bors, só
salátafélék, tejföl
A csicsókát egy zöldséghámozóval megpucoljuk, majd nagy lyukú reszelőn lereszeljük.
Először hozzákeverjük a tojásokat, aztán a zsemlemorzsát, sózzuk, borsozzuk, zúzott fokhagymával, és kaporral ízesítjük.
A sütőt 200 fokon előmelegítjük.
Egy tepsit finoman kiolajozunk.
A csicsókás masszából golyókat, majd tallérokat formázunk, belepakoljuk a tepsibe és kb.30 perc alatt megsütjük, közben (a sülés felénél) egyszer átfordíthatjuk őket.
Nekem ebből a mennyiségből 10 db tallér jött ki.
Salátafélékkel, és tejföllel kínáljuk. (én egy kis chilipehely „csókot” is adtam neki).
Talán fontos lehet: az én csicsókáim, mint azt említettem, szép nagyok voltak, így 3 db, 52  deka volt, és pucolás után 43 lett belőle. Az én "masszám" viszonylag laza volt, amit a zsemlemorzsa mennyiségével lehet szabályozni, ügyelve arra, hogy ne kegyen túl morzsás.

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!          



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése