TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. augusztus 11., kedd

Zúza és pörkölt azaz Jajj, de régen

Körülbelül, jó sok ideje van már pontosan annak, hogy a zúzapörkölt, lényegében a havi, olykor a heti menümben előkelő helyet foglalt el. Aztán ez valamiért (tényleg nem tudom miért) elfelejtődött, de az emléke nem; tehát beszélni, azt tudtam róla, bőségesen és jóízűen. 
Sajnos a mai „modern” emberkék, nem kevesen, fintorogva fogadták ízletes élményeimet. Mondhattam szépet, jót, pikánsat, nyálcsorgató, de mégis csak csirkezúza.
Aztán amikor egy kedves nénike, mosolyogva kért előttem, hatvan dekát, de nem baj ha több, mert az ari-mari picicicája nagyon imádja... ; nem tehettem mást, beköllött vásánom egy jó adaggal és...














ZÚZAPÖRKÖLT, BORSOSAN
   SZALONNÁZOTT DÖDÖLLÉVEL
Hozzávalók:
90 dkg csirkezúza
2 nagy fej vöröshagyma
4+1 ger. fokhagyma
30 dkg paprika
20 dkg paradicsom
2 db babérlevél
fűszerpaprika
kömény
bors, só
ízlés szerint fehérbor
Most nem szeretnék, különösebben receptet írni, hisz' lényegében ugyanúgy készül, mint bármelyik kedvenc pörköltünk. 
Én, azaz szerény személyem, úgy szereti, hogy egy kicsit vagy kicsit jobban borsos (tudom és tisztában vagyok vele, hogy a bors, nem fűszere a pörköltnek), és egy kevéske fehérbor, illetve babérlevél is kerül bele, valamint a végén, ahogy a pörkölteket és gulyásokat szoktam, kap egy kis friss fokhagyma koronát, amit aprítva, az utolsó forrásnál dobok hozzá.
A főzési idejét, pedig mindenki saját kedvére alakíthatja; milyen és mennyire puhára szeretné. Több helyen is olvasható 70 perc, de a tapasztalatok szerint ez 2-2,5 óra is lehet, finoman rotyogtatva, mint egy jófajta marhapöri.
Köretnek ismét egy frappáns variációt választottam, dödöllére hangolva. 
A dödölle receptjét, ahogy én készítem, ITT TALÁLOD, jelen esetben, nem klasszikus módon, hagymával, hanem szalonnával pirítottam össze és még petrezselyem is került hozzá. (Nem is én lennék)
Aszt hiszem, ez most pont ölég, egy kis figyelem felhívó, emlékeztetőnek, hogy ne menjenek feledésbe eme semmihez nem hasonlítható ízek, ételek, emlékek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése