TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. augusztus 27., csütörtök

Rókagomba és burgonya azaz Egyszerű pikantéria

A burgonyás gombaleves méltán sorolható a klasszikus levesek közé. 
Mivel a héten, a nyulica (rókagomba) van a toppon, én is ezt a jó kis variációt választottam, és első  sorban magamnak (nem vagyok önfejű :) ááá, nem), de természetesen Nektek is kedveskedve, picikét savankásra vettem a figurát.  















SAVANKÁS BURGONYALEVES, NYULICÁVAL
Hozzávalók:
40 dkg burgonya
30 dkg nyulica (rókagomba)
1 fej hagyma
2 ger. fokhagyma
1-2 db babérlevél
1 cs. petrezselyem zöldje
2 ek. fehérborecet 
2 ek. liszt
fűszerpaprika
majoránna
bors, só
A gombát és a burgonyát megtisztítjuk és feldaraboljuk.
A vöröshagymát felkockázzuk, egy kevéske zsiradékon üvegesre pirítjuk, majd hozzáadjuk a gombát, és még 1-2 percig együtt pirítjuk, majd befűszerezzük majoránnával, borssal, megsózzuk, meghintjük picike fűszerpaprikával, hozzáborítjuk a burgonyát, aztán felöntjük, bő egy liter vízzel, és lassú forrással puhára főzzük. Közben a liszttel, zsemleszínű, fokhagymás, petrezselymes rántást készítünk és a levesünket besűrítjük, borecettel ízesítjük.
Nekem normál ételecetem nincs itthon, de azt is használhatunk, persze kóstolgatva, mert nagyon eltérő lehet az ízük  aromájuk, erősségük; akit pedig „zavar” a savanya, az akár el is hagyhatja... 
...pedig így fincsi. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése