TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. március 24., hétfő

Ömlesztve

Kérem szépen, én szeretem a tömlős, natúr ömlesztett sajtot (szinte gyártótól függetlenül).
Tudom ez olyan „izés” és biztos, hogy van jobb, én akkor is előszeretettel használom.
Igaz; ha jól emlékszem, bár erre nem kötnék fogadást, de szendvicsbe még nem kentem bele soha sem.
Amikhez viszont gyakorta alkalmazom azok a levesek. Azt nem mondanám, hogy sűrítésre is tökéletes a maga valójában (lisztezés, keményítő nélkül), de mégis ad az ételnek egy alattomos és nem erőszakos ízt és állagot.
A medvehagymának meg szezonja van, úgyhogy én is felzárkózom bloggertársaimhoz és héten  jön még néhány egyszerű, ŐrültenJó medvehagymás recept.














MEDVEHAGYMÁS GOMBALEVES
Hozzávalók
25 dkg gomba
5 dkg szalonna
2 db natúr tömlős sajt
1 kis csokor medvehagyma
1-2 ek. fehérbor ecet
kakukkfű

bors

friss kenyér szeletek
A szalonnát felcsíkozzuk olívaolajon megpirítjuk, rádobjuk a felszeletelt gombát és 5-10 percig pároljuk, megsózzuk, borsozzuk és kakukkfűvel ízesítjük. Ezután felöntjük 1,2 liter vízzel és lassan felforraljuk, közben hozzáadjuk a sajtot is (ez majd szépen felolvad, nem muszáj szétkavarni). Amikor már a levesünk felforrt beleszórjuk a durvára aprított medvehagymát és borecettel pikánssá varázsoljuk.
Forrón tálaljuk; de! most jön a „sűrítés” a friss, puha kenyér szeleteket kis kockákra vágjuk, a tányérba rakjuk és rámerjük a forró levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése