TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. június 14., csütörtök

Visszavágó

Nem is olyan rég történt, hogy Kriszta egy kicsit máshogy elkészítette a hajdina gulyásomat. Ekkor én megígértem neki, hogy én is választok az ő ételeiből egyet és a magam Őrült módján elkészítem. Meg is találtam a nekem való egyszerű kis ételt, egy fincsi csirkecombot fahéjas-almával és petrezselymes burgonyával
A friss petrezselymet mindig is imádtam (olykor-olykor még szendvicsbe is, de ezt majd egyszer később), az alma pedig az (talán) egyetlen olyan gyümölcs amit bármivel és mellé lehet párosítani, legyen az hús, tészta, zöldség vagy akármi. 
Ím hát következzék az én kreációm ezekből az alapanyagokból, illetve egy-két dolgot azért raktam hozzá (talán nem baj). 
Kriszta után szabadon ;)














                             
FETÁVAL ÉS ALMÁVAL TÖLTÖTT CSIBECOMB, 
    PETREZSELYMES  BURGONYAPÜRÉVEL
Hozzávalók:
4 db csirkecomb
1 db alma
8-10 dkg Feta sajt
60 dkg burgonya
30 dkg petrezselyemgyökér a zöldjével együtt
vaj vagy margarin
tej vagy tejföl
őrölt rozmaring
őrölt fahéj
chili por
bors, só
A csirkecombokat kicsontozzuk. Az almát kis kockákra daraboljuk, ha igényünk van rá, akkor meghámozhatjuk. Jó erős alufóliát (vagy két réteg) vékonyan megkenünk olajjal, meghintjük sóval, borssal és ráterítjük a combhúst. A felkockázott almát eloszlatjuk a húsokon, rámorzsoljuk a fetát és beízesítjük a rozmaringgal, a fahéjjal és a chilivel. A fólia segítségével szoros hengereket formálunk, tekerünk belőlük. Tepsibe rakva, sütőben (gázsütő 5-6 fokozat) kb.:45 percig sütjük; én ilyenkor is öntök alá egy kevés vizet.
Közben elkészítjük a burgonyapürét; a vékonyra felkarikázott petrezselyemgyökeret a burgonyával együtt puhára főzzük, majd összetörjük és mindenki a maga módján elkészíti a pürét (vajjal, margarinnal, tejjel, tejföllel ahogy jól esik), amit a végén durvára vágott petrezselyemzölddel ízesítünk, színesítünk.
Csak 1 ötlet: én a csirkecomb csontozásakor (nem mindig), az alsó comb végén szoktam egy kis csontot hagyni (ez úgy történik, hogy a bőrével felfelé fekvő alsó combra klopfolóval, picit sarkosan, de annál határozottabb ütést mérek), hogy miért jó ez nem tudom, de talán így egy kis plusz íz is belepárolódik, belesül a húsba illetve egy ügyes tálalásnál is kihasználhatjuk, mutatósabbá tehetjük az elkészült ételünket.







1 megjegyzés:

  1. Oh,Köszönöm!!!:)Nagyon jól néz ki!!!Szép a tálalás és izgalmas a recept!:)

    VálaszTörlés