TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. január 9., szerda

Nem bírtam tovább

Annyi jót és finomat hallottam már róla, és természetesen kóstoltam is, hogy nem bírtam tovább. Vettem a „fáradtságot” utána néztem, variáltam rajt egy picikét és elkészítettem.
Mivel van a környezetemben olyan emberke aki nem nagyon eheti meg a tejfölt, ezért ki- illetve lehagytam (az igazság meg  az, hogy nem volt itthon és lusta voltam elugrani érte) és inkább egy a szokottnál talán lazább, burgonyásabb tésztát gyúrtam hozzá. Rátétként pedig egy Őrülten Jó ízkombinációt alkottam.
Azt, hogy minek neveztem el, abban a kölyökkori emlékeim döntöttek. Ugyanis ezt, pontosabban ilyesmi lepényféléket langallónak vagy töki pomposnak nevezik általában; de nálunk Magdus nénje csak egyszerűen krumplis-lepénynek hívta, hagymával és köménnyel volt megszórva, mellé pedig igazi „márványos”, házi aludttejet kanalaztunk.  















KRUMPLIS LEPÉNY, 
         MINDEN FÖLDI JÓVAL
Hozzávalók:
30 dkg burgonya
35 dkg liszt
1 db tojás
10 dkg zsír
2 dkg élesztő
1 dl tej + kristálycukor


15 dkg sajt
1 fej vöröshagyma vagy lilahagyma
1 db kaliforniai vagy kápia paprika (kb.:15 dkg)
10 dkg csemegeuborka
egész kömény
majoránna
bors 
A burgonyát héjában megfőzzük, megpucoljuk majd burgonyanyomón átnyomjuk.
A élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatjuk.
Az áttört burgonyát a liszttel, a tojással, a zsírral, sóval és az élesztővel laza tésztává gyúrjuk és legalább 1 órán át kelesztjük (kb.:duplájára).
Egy tepsit (a sütőhöz való legnagyobb, kb..40x40) nagyon vékonyan (pár csepp csak, és azt is kézzel szétkenve) kiolajozunk és kézzel (már úgyis olajos) -véletlenül se „tömörítsük” össze sodrófával- belenyújtjuk, belenyomkodjuk, a megkelt tésztát, ügyelve arra, hogy egyenletes vastagságú legyen.
A rátéteket apró kockára vágjuk a hagymát félkarikára, majd szépen elosztjuk a tésztán és megszórjuk majoránnával valamint borssal, a végén pedig gazdagom meghintjük egész köménnyel. Közép-meleg sütőben, sütőtől függően 25-30 perc alatt megsütjük.
Amennyiben nincs otthon aludt tejünk vagy kefirünk, - bánnya kánya; kísérjük le valami finom borocskával.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése