TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. január 21., hétfő

Egy-két vallomás

Nem akarom magamat dicsérni, de ez a kis süti nagyon finom lett; ízletes érdekes állagú, de nem száraz.
Az első tepsivel úgy jártam, hogy elemzés közben elfogyott és elfelejtettem róla fotót készíteni. Mentségemre szolgáljon az a tény, hogy nem adok ki akármit a kezemből és muszáj megkóstolnom. (Na de ennyire?)
A második tepsivel pedig a következő történt; pontosan amikor elkészült csöngetett (és mindig kétszer) Karcsi a pénzes-postás; ritkán jön, de legalább jön. Régi ismerős, rendes ember, jókat szoktam vele beszélgetni. 
-Megint valami finomat sütöttél!?
Kérdezte a frissen sült illatokat érezve, és már akkor tudta (és mindig tudja), hogy megkínálom; és elkezdtünk dumálni.  
Nem tudtam nem észre venni, hogy neki is bejön ez a finomság. Egészen szorgalmasan majszolgatta; nem akartam rászólni (mert nem illik), úgyhogy én is neki láttam, nehogy megegye mindet egyedül. 
Ami harmadjára készült, azt pedig olyan csúnyán szeltem ki, hogy úgy éreztem alkalmatlan lenne képre. 
 A negyedikkel....
... és íme a ?-dik.














KEFIRES DARAPISKÓTA
Hozzávalók:
3 dob. 175g-os kefir
20 dkg búzadara
10 dkg kristálycukor
3 db tojás
5 dkg margarin + kenés
1/2 citrom
1 cs vaníliás cukor
1/2 cs. sütőpor
+ liszt és margarin tepsi kikenéshez
A kefireket egy tálba öntjük, hozzáadjuk a darát, 5 dkg cukrot, a vaníliás cukrot és a sütőport, majd alaposan összekeverjük. Kb. 1 órán át pihentetjük. Pihentetés után belekeverjük a tojások sárgáját, a citrom lereszelt héját és a kifacsart levét valamint 5 dkg olvasztott margarint. A tojásfehérjéket a maradék 5 dkg  cukorral nagyon kemény habbá verjük és hozzáforgatjuk (óvatosan, alulról felfelé és nem habverővel, hogy ne törjük össze a habot) a darás masszához. 
Egy kb.: 20x32 cm-es tepsit rendesen kikenünk margarinnal és kilisztezzük; beleöntjük a darapiskóta tésztát és egységesen eloszlatjuk. 
Gázsütő 4-es fokozatán 40-50 percig sütjük; melegített lekvárral, gyümölcsöntettel, csokoládé mártással vagy csak egyszerűen  fahéjas-porcukorral meghintve kínáljuk. Nekem legjobban sűrű, darabos, házi fekete-ribizli lekvárral ízlik.
Csak 1 jó tanács: mindenki ismeri a saját sütőjét, ha erősebben süt alulról, akkor tegyünk alá valamit, amit szoktunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése