TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. december 19., hétfő

Tekeredik a karaj, csiga akar lenni

Megint összefutottam a Lilahajú Nénivel (nem bírtam sehogy sem elkerülni).
-Na, gyere csak; mi van?!
-Csókolom, hétfő... egész nap.
-Nem úúúgy, veled mi van, Te?!
-Köszönöm, megvagyok, jól vagyok; legalábbis eddig úgy nézet ki :)
-Te! fejen váglak... mi meg a kis onokámmal mézeskalácsot sütöttünk, má tegnap.
-Az, jó nál...
-...annyira élvezte... Ő díszítette, Te, még az orra csúcsa is cukros volt. 
-...aranyos lehe...
-Te is csinálsz mézeskalácsot?
-Nem, én mást szokta...
-Persze, biztos van valami titkos recepted.
-Van egy nagyon jó linzer receptem, azt variáltam, ízesítettem, karácson...
-... múltkor nézted azt a külföldi gyereket a tévében?
-Igen, biztos, melyiket, mikor, annyi gyereket mutogatnak a tévébe...(majdnem végig tudtam mondani)
-...azt az Olivereset, mindig főz, meg kócos!
-Aha, szoktam nézni a műsorai...
-...láttad micsinált azzal a hússal? Úgy tekerte föl mint a csigát.
-Ige...
-Szoktál olyat te is?
-Ritkán, de most adott egy jó ötletet, ma meg is csiná...
-Miattam nem kell, ám!
-De, a vacsora miatt igen. Na, csók csúszok, mert még le kell szednem a kókuszt...abból is csiga lesz!
-Őrült!
-XD 














KARAJTEKERCS, ZAMATOS GOMBÁVAL
Hozzávalók:
70-80 dkg sertéskaraj
30 dkg gomba
10 dkg szalonna
1 ger. fokhagyma
1/2 db citrom leve
ruccola
majoránna
bors, só
+
salátafélék 
vagy
bármilyen köret
A sertéskarajt megtisztítjuk, lehártyázzuk és egy éles, hosszú pengéjű késsel csigavonalban (tehát a szokott szeletelésre merőlegesen) ügyesen kiterítjük a húst, besózzuk, beborsozzuk.
Közben elkészítjük a gombát. A szalonnát apró kockákra vágjuk és kipirítjuk; a pörcöket kiszedjük a zsírból és félre tesszük. A zsírban megpároljuk a felszeletelt gombát, sóval, borssal és majoránnával ízesítjük. A kiterített húsra bátran pakolunk ruccolát, majd rárakjuk gombát és a szalonna pörcöt, megcsepegtetjük kb.: 1/2 citrom levével és egy gerezd apróra vágott fokhagymával tetézzük az egészet. Szorosan feltekerjük, és hurok kötözéssel megkötjük. Tepsibe tesszük, meglocsoljuk olívaolajjal, aláöntünk 2 dl húslevest vagy ételízesítős vizet, és fólia alatt készre sütjük. Bármilyen köret illik hozzá; én friss salátával, érett sajttal és rozmaringos-mézes öntettel fogyasztottam ezt a fincsi husit, amit melegen ajánlok, de hideg sültként is megállja helyét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése