TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. december 15., csütörtök

Ez nem csak köret

Mivel a heti szuper akciós ajánlatban szerepelt kedvenc állatom, a sütnivaló csirke, eszembe jutott, hogy milyen régen is ettem grillcsirkét. Elmentem a boltba, megvettem, haza vittem, megsütöttem, és mind megettem az én drága Mamikámmal. Na, de mi legyen a köret?! A grillcsirke finom; a strandon vagy az utcai árusnál tökéletesen megfelel a kenyér meg a csem.ubi, papírtálcán. Otthon viszont az ember máshogy gondolkodik :) Én is rengeteget" töprengtem a köreten: aztán, megnéztem, hogy mi van itthon, és abból készült a köret <( ez ám egy régi és praktikus módszer; és nem kell bótba menni). XD
Sikerült, egy olyan finom köretet kreálnom, ami önálló ételként is megállja helyét. Vacsorára, vagy kerti partin grill tárcsán, grill lapon is elkészíthető, akár hagymával, szalonnával, kolbásszal dúsítva.















KELKÁPOSZTÁS-BURGONYA, 
     PIRÍTOTT GOMBÁVAL
bármilyen sülthöz vagy grillhez!!!
Hozzávalók:
50 dkg burgonya
30-40 dkg gomba (champion)
1/2 fej kisebb kelkáposzta
olívaolaj
majoránna
reszelt szerecsendió
durvára őrölt bors
A burgonyát héjában megfőzzük. A gombát megtisztítjuk; ha szép friss, hófehér a gomba akkor nem szükséges "meghámozni" a kalapját. A kelkáposztát vékony csíkokra szeleteljük. Olívaolajon elkezdjük pirítani a nagyobb cikkekre vágott gombát, de nem sózzuk, mert akkor levet ereszt és nehezebben pirul. A meghámozott burgonyát is felcikkezzük, és hozzáadjuk a gombához. Amikor már szépen pirosodnak belekeverjük a kelkáposztát, megsózzuk és befűszerezzük. Ha a kelkáposzta is benne van vigyázzunk, mert ha megég, irdatlan hülye keserű lesz. Én csak éppen átszoktam melegíteni a káposztát, hogy még ropogós maradjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése